نگاهی به «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» به بهانه انتشار در پلتفرم‌ فیلم‌نت

یک فیلم ماجراجویی سرگرم‌کننده

- 3 دقیقه مطالعه

پنجمین قسمت مجموعه سینمایی «ایندیانا جونز» با نام «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» هفته گذشته با دوبله و زیرنویس اختصاصی در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، به بهانه عرضه پنجمین قسمت مجموعه سینمایی «ایندیانا جونز» با نام «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» در پلتفرم فیلم‌نت. به نظر منتقدان در مورد این قسمت که برای اولین بار توسط کارگردانی غیر از استیون اسپیلبرگ ساخته شده است، نگاهی انداخته ایم. فیلم اکشن ماجراجویی «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» به کارگردانی جیمز منگولد با بازی هریسون فورد در آخرین حضورش در نقش دکتر ایندیانا جونز و فیبی والر-بریج اولین بار ماه می امسال در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. فیلم جیمز منگولد از نظر ۱۷۹ منتقد در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز ۶۶ درصد را دریافت کرده است. این فیلم در وبسایت متاکریتیک نیز از نظر ۴۲ منتقد امتیاز ۵۸ درصد را از آن خود کرده است.

لیندسی بار منتقد «آسوشیتدپرس» درباره فیلم نوشت: این قسمت «ایندیانا جونز» شاید در حد «مهاجمان صندوقچه» یا «آخرین جنگ صلیبی» نباشد اما فیلمی منسجم و یکپارچه با گروهی از بازیگران بی نقص است.

استیون رومی منتقد نشریه «استرالیایی» نوشت: تماشای هریسون فورد بسیار لذت بخش است. جذابیت رندانه، لبخند کج و یک وری و شوخ طبعی کاراکتر ایندی هیچ ربطی به تکنیک جوان‌سازی دیجیتالی هریسون فورد ندارد.

لئو برادی منتقد «ای‌مووی گای» نوشت: جیمز منگولد کارگردان و دیود کپ فیلمنامه نویس فیلم سعی نمی کنند ایندیانا جونز را بازابداع کنند یا تصویر جدیدی از او ارائه دهند، آنها فقط امیدوارند که از فرمول سینمایی اسپیلبرگ استفاده کنند و به آن حالتی مدرن بدهند و فیلمی سرگرم کننده بسازند و داستان فیلم را  با یک ماجراجویی به پایان برسانند.

راشل لابونت منتقد «اسکرین رنت» نوشت: «ایندیانا جونز ۵» در حد فیلم های عالی قبلی این مجموعه نیست. اما با وجود هریسون فورد در مرکز قصه، فیلم هنوز یک ماجراجویی سرگرم کننده است.

کارن گوردون منتقد «اورینجینال سینما» نوشت: دو سوال اساسی که در مورد «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» داشتم این بود: آیا فیلم سرگرم کننده خواهد بود و آیا فیلمساز به شخصیت ایندیانا جونز وفادار می ماند؟ با خوشحالی می گویم که پاسخ دو پرسش مثبت است. فیلم یک عالمه سرگرمی دارد.

دیوید رونی منتقد «هالیوود ریپورتر» نیز نوشت: موسیقی جان ویلیامز مدام دکمه‌های مربوط به نوستالژی ما را فشار می‌دهد و سعی می‌کند ما را متقاعد کند که در حال گذراندن ماجراجویی پراشتیاقی هستیم با این حال هرگز لذت زیادی در این روند نمی بریم.

 

مایک لاسال منتقد «سان فرانسیسکو کرونیکل» نوشت: اگر می خواهید یک فیلم از دنیای ایندیانا جونز ببینید، این قسمت شما را راضی خواهد کرد، حتی اگر مطمئن نیستید که می خواهید فیلمی از این مجموعه سینمایی ببینید، باز هم باید بگویم پنجمین قسمت «ایندیانا جونز» شما را ناامید نمی کند.

ناماراتا جاشی منتقد «نیوایندین اکسپرس» نوشت: هریسون فورد مثل همیشه قابل اعتماد و کاریزماتیک است با این حال روح این قسمت به حضور درخشان فیبی والر-بریج برمی گردد.

آنوپاما چوپرا منتقد «فیلم کمپانیون» با انتقاد از این اثر نوشت: این خداحافظی سزاوار هریسون فورد نبود.

پیتر هاول منتقد «تورنتو استار» نیز درباره فیلم چنین توضیح داد: این فیلم یک ایندیانا جونز کلاسیک نیست با این حال فیلم فاجعه ای هم نیست.

ترجمه : محمدامین شکاری

 

برای تماشای فیلم سینمایی «ایندیاناجونز و گردانه سرنوشت» با دوبله و زیرنویس فارسی اختصاصی می توانید به این لینک مراجعه کنید.

برچسب‌ها: استیون اسپیلبرگ،ایندیانا جونز،ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت،تیتر یک،جیمزمنگولد،فیلم‌نت،هریسون فورد
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها