مهدی نصرتی بازیگر «ضد»:

سعید نقش سختی بود/ تکراری بازی نمی‌کنم
- 3 دقیقه مطالعه

بازیگر نقش اول فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی میث گوید دیگر چنین نقش‌هایی را بازی نخواهد کرد زیرا نمی‌خواهد در یک نقش کلیشه شود.

به گزارش فیلم نت نیوز، به بهانه آغاز اکران آنلاین فیلم سینمایی ضد در فیلم نت، نگاهی به گفتگوی مهدی نصرتی بازیگر فیلم سینمایی «ضد» داشته ایم. او در توضیح قصه این فیلم که به قول او فیلمنامه غریبی دارد، بیان کرد: از شهریور ماه که دعوت به همکاری شدم و قصه را خواندم، هم از فیلمنامه و قصه و هم از شخصیت سعید بسیار خوشم آمد.

وی ادامه داد: نقش سعید در این فیلم نقش پرچالشی است و بازی در این فیلم کار سختی است ولی قطعا هر بازیگری دوست دارد خودش را در این چالش‌ها قرار دهد و به شرطی که بتواند سربلند از این نقش‌ها و کارها بیرون بیاید کار جذابی می‌شود و مردم می‌پسندند و این‌ها دلایل من برای بازی در این نقش بود.

نصرتی با اشاره به اینکه «ضد» بسیار شبیه به فیلم «لباس شخصی» است، اظهار کرد: فیلمبردار فیلم «ضد» فیلمبردار فیلم «لباس‌ شخصی» هم بود. طراح صحنه و لباس «ضد» هم همان طراح فیلم «لباس شخصی» بود و البته کارگردان فیلم «ضد» همان کارگردان «لباس‌ شخصی» بود و شخصیت اصلی هر دو فیلم را هم من بازی کردم.

به گفته وی، در هر دو فیلم بحث نفوذ در امنیت ملی برجسته است و همه این‌ها باعث این تشابه می‌شود.

وی افزود: در نتیجه این دو فیلم شباهت های بسیاری دارند و در هنگام تماشا ذهن تماشاگر مدام این دو فیلم را به هم متصل می‌کند و این طبیعی است‌، اما در قصه و مضمون این دو فیلم بسیار با هم تفاوت دارند همچنان که نقش سعید با نقش یاسر بسیار متفاوت است.

وی با تاکید بر اهمیت جذابیت بازی‌ها و قصه‌های مشابه برای تماشاگران سینما تصریح کرد: تماشاچی دنبال تنوع است به‌خصوص در سینما و کار هنری ولی تماشاگری که «لباس شخص» را دیده شاید دوست داشته باشد اثر بعدی کارگردان یا بازیگرانش را در فیلم دیگر با شکلی دیگر تجربه کند و کار جدیدی را ببیند و احساس دیگری را از فیلم دریافت کند.

بازیگر فیلم «لباس شخصی» گفت: در این مدت نقش‌های زیادی به من پیشنهاد شد؛ نقش‌هایی که با نقش یاسر تفاوت‌های زیادی داشت اما قصه‌ها را دوست نداشتم، اگرچه فیلمنامه‌ها و گروه‌هایی بودند که پیشنهادهایشان هم بعضاً جذاب بود اما کار نکردم چراکه یا فیلمنامه‌های ضعیفی بودند و یا نقش و کاراکتر، خوب نبود و همیشه یک‌جای کار ایراد داشت و به‌همین دلیل ترجیح دادم کار نکنم تا اینکه به فیلمنامه «ضد» رسیدم البته امیدوارم دیگر روزگار صبر من را امتحان نکند چراکه تکرار را اصلا دوست ندارم.

وی تاکید کرد: بازی کردن نقش سعید چه من از عهده آن برآمده باشم یا نه، روی کاغذ بسیار سخت بود و البته که نقش جذابی برای هنرمند هم بود.

این بازیگر با اشاره به پیشینه حرفه‌ای خود، اظهار کرد: من از تئاتر و عکاسی در حد فهم خودم چیزهایی گرفته‌ام و نمی‌توانم نقش و کاراکتری را مدام تکرار کنم.

وی افزود: از ابتدای کار، امیرعباس ربیعی تعریف‌هایی را نسبت‌ به شخصیت سعید برای من داشت و همین بلاتکلیفی و سرگردانی سعید با خودش در تعریف این شخصیت است. سعید پر از تناقض است و این تناقضات و رفتارش آگاهانه نیست. سعید واقعا بیتا را دوست دارد و راضی به مرگ کسی نیست چراکه آدمی دل‌رحم است اما هم‌زمان خودش هم می‌تواند قاتل باشد. تنها جایی‌که سعید صداقت دارد وفاداری او به مریضی‌هایی است که دارد یعنی سعید به اشتباهاتش وفادار است.

وی ادامه داد: امیرعباس ربیعی اصرار داشت که این نقش را این‌گونه بازی کنم و فارغ از این که تا چه اندازه موفق بوده‌ام، باید این تناقض‌ها در رفتارهای سعید نمود پیدا می‌کرد که مخاطب نداند باید دلش برای بسوزد یا از او متنفر شود.

نصرتی با اشاره به تمایل خویش برای بازی در نقش‌ها و فیلم‌های متفاوت گفت: پیشنهادهایی داشتم از جمله یکی که کار شریفی است اما ترجیح می‌دهم فعلا کار نکنم.

اکران آنلاین فیلم‌های روز سینمای ایران در فیلم‌نت

 

برچسب‌ها: اکران آنلاین،امیرعباس ربیعی،برگزیده،سینما آنلاین،ضد،مهدی نصرتی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها