برایان کرانستون مشهورترین معلم شیمی دنیا ۶۸ ساله شد

- 7 دقیقه مطالعه

برایان کرانستون بازیگر، صداپیشه، نویسنده و کارگردان آمریکایی ۶۸ ساله شد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، آنتونی هاپکینز بازیگر بزرگ سینمای جهان سال ۲۰۱۳ نامه‌ای خطاب به یکی از بازیگران دنیا نوشت، در بخشی از این نامه چنین نوشته شده بود: «بعد از تماشای ماراتون‌گونه سریال‌تان یعنی دیدن ۶۲ اپیزود در تنها دو هفته باید بگویم بازی شما در نقش والتر وایت بهترین بازی‌ست که در تمام عمرم دیده‌ام.» این جملات خطاب به برایان کرانستون نوشته شده بود. بازیگری که تا دهه ۵۰ زندگی‌اش کمتر نامی از او در دنیای سرگرمی شنیده شده بود ولی به یک باره با شاهکار «بریکینگ بد» اصطلاحا ره صدساله را یک شبه طی کرد. کمتر کسی بعد از تماشای این مجموعه به این تعریف و تمجید هاپکینز خرده خواهد گرفت. برایان کرانستون بازیگر، صداپیشه، نویسنده و کارگردان آمریکایی ۷ مارچ ۱۹۵۶ در شهر لس آنجلس به دنیا آمد. مادرش بازیگر رادیو و پدرش جوزف کرانستون بازیگر و بوکسور آماتور بود. کرانستون به تازگی ۶۸ ساله شده است. در حالت طبیعی همسن و سال‌های او مثل تام هنکس، دنیل دی لوییس و کوین کاستنر اواخر دهه ۸۰ به شهرت رسیدند ولی همای سعادت دو دهه دیرتر یعنی اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی با نقش والتر وایت روی شانه این بازیگر آمریکایی نشست. کرانستون در همین نزدیک به یک دهه که از شهرتش ‌می‌گذرد توانسته سالهای از دست رفته را تلافی کند. بازی در آثار شناخته شده سینما، تلویزیون و تئاتر و نامزدی و دریافت جوایز مهم این سه عرصه کرانستون را به یکی از چهره‌های جدی در میان هم نسلانش که زمانی از آن‌ها جدا افتاده بود، بدل کرده است. حالا به بهانه تولد والتر وایت بریکینگ بد به تعدادی از فیلم‌ها، سریال‌ها و صداپیشگی‌های مطرح این بازیگر نگاهی انداخته‌ایم.

با سینما آنلاین دیگه از سینما جا نمیمونی!

فیلم‌های سینمایی برایان کرانستون

فیلم ترامبو (Trumbo)

  • امتیاز (IMDB): ۷.۴ از ۱۰
  • ژانر: درام زندگینامه‌ای
  • مدت زمان پخش: ۱۲۴ دقیقه

خلاصه داستان فیلم ترامبو

در سال ۱۹۴۷ دالتون ترامبو فیلمنامه نویس موفق و شاید حتی بهترین فیلمنامه نویس آن دوره به دلیل گرایش و باورهای سیاسی به همراه تعدادی دیگر از چهره‌های مشهور سینما و تلویزیون آمریکا به زندان ‌می‌افتد و وارد فهرست سیاه‌ هالیوود ‌می‌شود. این فیلم روایت این است که چگونه دالتون ترامبو از کلمات و شوخ طبعی خود برای بردن دو جایزه اسکارش استفاده کرد و اینکه چگونه توانست پوچی و بی‌عدالتی زیرسایه لیست سیاه هالیوود را افشا کند.

دانلود و تماشای فیلم ترامبو Trumbo در فیلم نت

فیلم ترامبو

فیلم گودزیلا (Godzilla)

  • امتیاز (IMDB): ۶.۴ از ۱۰
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • مدت زمان پخش: ۱۲۳ دقیقه

خلاصه داستان فیلم گودزیلا

فورد برودی (با بازی آرون تیلور-جانسون) کارشناس مسائل بمب در نیروی دریایی است که به تازگی با خانواده خود به سانفرانسیسکو آمده و آنجا زندگی ‌می‌کند. فورد برودی مجبور ‌می‌شود برای کمک به پدرش جو (با بازی برایان کرانستون) به ژاپن برود. به زودی وقتی که گودزیلا پادشاه هیولاها برای مبارزه با دشمنان بدخواه که بقای بشریت را تهدید ‌می‌کنند، از دریا بر‌می‌خیزد، هر دوی آنها در یک بحران جدی غرق ‌می‌شوند.

فیلم گودزیلا

فیلم درایو (Drive)

  • امتیاز (IMDB): ۷.۸ از ۱۰
  • ژانر: درام اکشن
  • مدت زمان پخش: ۱۰۰ دقیقه

خلاصه داستان فیلم درایو

داستان فیلم درایو (Drive) یک بدلکار ماهر هالیوودی با نام مستعار درایور است که به عنوان یک راننده برای مجرمان و خلافکاران کار ‌می‌کند. او به تازگی با همسایه زیبای خود به نام ایرنه و پسر خردسالش به نام بنیسیو دوست ‌شده است. وقتی شوهر ایرنه از زندان بیرون ‌می‌آید، از درایور برای یک دزدی میلیون دلاری کمک ‌می‌گیرد. کار اما به طرز وحشتناکی اشتباه پیش ‌می‌رود و درایور باید جان خود را به خطر بیندازد تا از ایرنه و بنیسیو در برابر مغز متفکران انتقام‌جوی پشت این سرقت محافظت کند.

فیلم درایو

فیلم قسمت بالایی (The Upside)

  • امتیاز (IMDB): ۷ از ۱۰
  • ژانر: درام کمدی
  • مدت زمان پخش: ۱۲۶ دقیقه

خلاصه داستان فیلم قسمت بالایی

فیلیپ یک فلج چهاراندام ثروتمند اهل کشور بلژیک است که به یک سرایدار نیاز دارد تا در پنت‌هاوس خود در نیویورک در انجام کارهای روزمره‌اش به او کمک کند. او تصمیم ‌می‌گیرد دِل (Dell) را استخدام کند، یک شخص که به صورت مشروط آزاد است و در تلاش است تا با همسر سابق و پسر کوچکش ارتباط برقرار کند. با وجود اینکه هر دو از دو دنیای کاملا متفاوت ‌می‌آیند با این حال یک دوستی خیلی ناممکن بین آنها شروع به شکل گیری ‌می‌کند زیرا که دل و فیلیپ لذت بردن از زندگی را دوباره با هم کشف ‌کرده‌اند.

فیلم قسمت بالایی

سریال‌های برایان کرانستون

سریال بریکینگ بد (Breaking Bad)

  • امتیاز (IMDB): ۹.۵ از ۱۰
  • ژانر: درام، تریلر، جنایی
  • مدت زمان پخش: هر اپیزود ۴۵ دقیقه

خلاصه داستان سریال بریکینگ بد

سریال بریکینگ بد داستان والتر وایت، یک معلم شیمی دبیرستانی سرخورده‌ است که پس از تشخیص بیماری سرطان ریه‌اش در تجارت مواد مخدر متامفتامین به یک سردسته بی‌رحم مواد مخدر به نام هایزنبرگ تبدیل ‌می‌شود. والتر وایت حالا دو زندگی مجزا از هم دارد بخشی از روز یک معلم شیمی معمولی که با بیماری سرطان ‌می‌جنگد و در کنار خانواده کوچکش زندگی آرامی دارد و بخشی دیگر، یک سلطان مواد مخدر که که عملا همه خلافکارها و خرده فروش‌های مواد مخدر با او آشنا هستند. در این میان رابطه والتر وایت با باجناقش هنک شریدر که از قضا افسر پلیس مواد مخدر البوکرکی است نیز بخشی از ماجرای این سریال را شکل ‌می‌دهد.

سریال بریکینگ بد

سریال عالیجناب (Your Honor)

  • امتیاز (IMDB): ۷.۶ از ۱۰
  • ژانر: درام، تریلر، جنایی
  • مدت زمان پخش: هر اپیزود ۵۷ دقیقه

خلاصه داستان سریال عالیجناب

برایان کرانستون در نقش مایکل دسیاتو یک قاضی اهل نیواورلئان است که مجبور ‌می‌شود با عمیق‌ترین اعتقادات خود رودررو شود. دلیل این اتفاق هم آن است که پسرش درگیر ماجرایی ‌می‌شود که یک سر آن به یک خانواده تبهکار وصل است. در حالی که توفانی از انتقام، دروغ و فریب تمام شهر را در بر ‌می‌گیرد، مایکل دسیاتو با مجموعه‌ای از انتخاب‌های ناممکن مواجه ‌می‌شود، در انتها باید دید او که یک مرد درستکار است برای نجات جان پسرش تا کجا پیش خواهد رفت.

دانلود و تماشای سریال عالیجناب در فیلم نت

سریال عالیجناب

فیلم تلویزیونی تمام مسیر (All the Way)

  • امتیاز (IMDB): ۷.۳ از ۱۰
  • ژانر: درام، زندگینامه‌ای، تاریخی
  • مدت زمان پخش: ۱۳۲ دقیقه

خلاصه داستان فیلم تلویزیونی تمام مسیر

لیندون جانسون (با بازی برایان کرانستون) در پی هرج و مرج پس از ترور جان اف کندی، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا ‌می‌شود. او اولین سال حضورش در کاخ سفید را با مبارزه برای تصویب قانون حقوق مدنی سپری ‌می‌کند.

فیلم تلویزیونی تمام مسیر

برایان کرانستون صداپیشه کدام انیمیشن ها است؟

فیلم جزیره سگ ها (Isle of Dogs)

  • امتیاز (IMDB): ۷.۸ از ۱۰
  • ژانر: کمدی ماجراجویانه
  • مدت زمان پخش: ۱۰۱ دقیقه

خلاصه داستان فیلم جزیره سگ ها

داستان این استاپ موشن علمی تخیلی ساخته وس اندرسون در شهر خیالی مگاساکی در کشور ژاپن ‌می‌گذرد، جایی که کنجی کوبایاشی، شهردار آن شهر خیالی، همه سگ‌ها را به دلیل بیماری همه گیر آنفلوانزای سگ‌ها به جزیره زباله تبعید ‌می‌کند در این بین برادرزاده کوبایاشی با کمک گروهی از سگ‌ها به سرپرستی یک سگ ولگرد به نام چیف (با صداپیشگی کرانستون) برای یافتن سگ گمشده‌اش به نام اسپاتز تلاش ‌می‌کند.

دانلود و تماشای انیمیشن جزیره سگ ها در فیلم نت

فیلم جزیره سگ ها

فیلم پاندای کونگ فو کار ۳ (Kung Fu Panda 3)

  • امتیاز (IMDB): ۷.۱ از ۱۰
  • ژانر: اکشن کمدی ماجراجویانه
  • مدت زمان پخش: ۹۵ دقیقه

خلاصه داستان فیلم پاندای کونگ‌ فو کار ۳

پو (جک بلک) پاندای معروف این مجموعه سینمایی ‌می‌فهمد که اگر بخواهد چالش بعدی مربی محبوبش استاد شیفو را انجام دهد، چیزهای زیادی هست که باید یاد بگیرد. او حالا پس از دیدار با پدر گمشده‌اش (با صداپیشگی کرانستون) باید از یک دانش آموز به یک معلم بدل شود و گروهی از پانداهای دست و پا چلفتی را آموزش دهد تا به مبارزان هنرهای رزمی تبدیل شوند و آنها نیز خود را برای مبارزه با یک یک جنگجوی فراطبیعی که با هر نبردی قوی‌تر ‌می‌شود، آماده ‌می‌کنند.

دانلود و تماشای انیمیشن پاندای کونگ فو کار ۳ در فیلم نت

فیلم پاندای کونگ‌ فو کار ۳

فیلم ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب‌ترین‌های اروپا (Madagascar 3: Europe’s Most Wanted)

  • امتیاز (IMDB): ۶.۸ از ۱۰
  • ژانر: کمدی، ماجراجویانه
  • مدت زمان پخش: ۹۵ دقیقه

خلاصه داستان فیلم ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب‌ترین‌های اروپا

حیوانات ماداگاسکار برای بازگشت به نیویورک به یک سیرک اروپایی ‌می‌پیوندند، آنها اما متوجه ‌می‌شوند که توسط یک افسر کنترل حیوانات روان‌پریش تحت تعقیب هستند.

فیلم ماداگاسکار ۳

جایزه های برایان کرانستون

برایان کرانستون یک بار برای بازی در فیلم «ترامبو» نامزد جایزه اسکار نقش اول مرد شده است. او برای این فیلم نامزد جوایز بفتا، انجمن بازیگران آمریکا و گلدن گلوب هم شده است. کرانستون در دنیای تلویزیون اما بسیار پرافتخارتر است او برای بازی در مجموعه «بریکینگ بد» چهار بار برنده جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول مرد، یک بار برنده گلدن گلوب و یک بار برگزیده انجمن بازیگران آمریکا شده است. برایان کرانستون ضمنا برای بازی در نمایش «شبکه» هم توانسته است برنده جوایز باارزش تونی و اولیویه در دنیای تئاتر شود.

جایزه های برایان کرانستون

نویسنده و مترجم: محمدامین شکاری

برچسب‌ها: برایان کرانستون،برگزیده،بریکینگ بد،تیتر یک،سریال خارجی،وس اندرسون
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها