ترس از اقیانوس داری سمت این فیلم‌ها نرو

- 6 دقیقه مطالعه

شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما را که داستان‌شان با محوریت اقیانوس و ترس از موجودات درون آب است، بشناسید.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، تالاسوفوبیا به ترس از اقیانوس یا دیگر آب‌های آزاد گفته می‌شود. این ترس ممکن است ناشی از یک رویداد آسیب‌زا در دوران کودکی باشد که احتمالا آن شخص مستقیما این رویداد را تجربه کرده یا دیده و یا ممکن است آن را روی صفحه نمایش دیده یا درباره آن جایی شنیده باشد.

چندین نوع درمان برای این نوع ترس وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رفتاردرمانی شناختی (CBT) و یا مواجهه درمانی اشاره کرد؛ روش‌هایی که می‌توانند به کاهش تاثیر ترس از اقیانوس کمک کنند. حال ما در این‌جا در مقام علاقه‌مند به سینما از شما می‌‌خواهیم اگر ترس از اقیانوس و یا آب های آزاد دارید هرگز این فیلم ها را تماشا نکنید!

تماشای اکران آنلاین فیلم در فیلم‌نت

فیلم مگ (The Meg)

امتیاز (IMDB): 5.7 از ۱۰

ژانر: ترسناک، علمی، تخیلی، اکشن

مدت زمان پخش: ۱۱۳ دقیقه

خلاصه داستان فیلم مگ

جان استتهام در نقش جوناس تیلور، غواص و کاپیتان نیروی دریایی است که در پی مواجهه با یک خطر ناشناخته در گودال ماریانا (عمیق‌ترین حفره دریایی جهان) مجبور به لغو مأموریت خود و رها کردن نیمی از خدمه­ کشتی‌اش می­‌شود. این حادثه باعث می­‌شود از کار خود اخراج شود و خانواده‌اش را نیز از دست بدهد. چرا که اصرار داشت در این حادثه با موجودی برخورد کرده است که یک میلیون سال پیش منقرض شده است. اما چند سال بعد زیردریایی دیگری در اعماق اقیانوس در برخورد با موجودی ناشناخته غرق و ناپدید می‌­شود و بار دیگر کاپیتان نیروی دریایی جوناس تیلور در برابر ترس­‌های خود قرار می‌­گیرد. آیا کوسه غول پیکر کارودون مگالودون (بزرگترین حیوان شکارچی دریا) هنوز زنده است؟

فیلم مگ

فیلم در زیر دریا (Below)

امتیاز (IMDB):6.1 از ۱۰

ژانر: اکشن، ترسناک، رازآلود

مدت زمان پخش: ۱۰۵ دقیقه

خلاصه داستان فیلم در زیر دریا

فیلمی دلهره‌آور درباره‌ی یک زیر دریایی ارتش آمریکا، که در دوران جنگ جهانی دوم به دنبال یک مأموریت عادی نجات، به اعماق دریا می‌­رود اما در ادامه، خدمه زیر دریایی در پی اتفاقاتی دچار دیوانگی و توهم می­‌شوند.

فیلم در زیر دریا

فیلم آرواره ها (Jaws)

امتیاز (IMDB): 8.1 از ۱۰

ژانر: تریلر، رازآلود، ماجراجویانه

مدت زمان پخش: ۱۲۴ دقیقه

خلاصه داستان فیلم آرواره ها

فیلمی دلهره‌­آور که داستان حمله یک کوسه بزرگ سفید به انسان­‌ها و تلاش یک افسر پلیس برای نگهبانی از مردم در برابر این کوسه را روایت می­‌کند. این فیلم سینمایی بر پایه رمانی به همین نام اثر پیتر بنچلی ساخته شده است و اولین فیلم مهم اسپیلبرگ محسوب می­‌شود که موجب شهرت جهانی او شد و یکی از ده فیلم پرفروش جهان است و در سایت IMDb در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما قرار دارد. همچنین در چندین رشته نامزد جایزه اسکار بوده است که در سه بخش بهترین موسیقی، بهترین تدوین، بهترین میکس صدا برنده اسکار شده است.

وقتی یک دختر جوان در ساحل یک شهر توریستی توسط یک کوسه کشته می‌شود. مارتین برودی رییس پلیس آن منطقه از شهردار می‌خواهد ورود به ساحل را ممنوع کند با این حال شهردار با این تصمیم مخالف است زیرا شهردار می‌ترسد این کار باعث کم شدن توریست‌های آن شهر شود. حالا یک ماهی‌شناس و یک کاپیتان کهنه کار کشتی پیشنهاد رییس پلیس را برای شکار این کوسه قاتل می‌پذیرند.

 

فیلم آرواره ها

فیلم ورطه (The Abyss)

امتیاز (IMDB): 7.5 از ۱۰

ژانر: درام، ماجراجویانه، رازآلود

مدت زمان پخش: ۱۴۰ دقیقه

خلاصه داستان فیلم ورطه

ورطه فیلمی علمی تخیلی و ماجراجویانه است که داستان آن در دریای کارائیب روایت می‌شود؛ در پی غرق شدن یک زیر دریایی اتمی یک تیم جستوجو از نیروی دریایی آمریکا در رقابت با کشتی‌­های روسی سعی در یافتن و بازیابی آن زیر دریایی دارد. اما در اعماق دریا اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی در انتظار آن‌هاست.

 

فیلم ورطه

 

فیلم زیر آب (Underwater)

امتیاز (IMDB): 5.9 از ۱۰

ژانر: اکشن، ترسناک، علمی، تخیلی

مدت زمان پخش: ۹۵ دقیقه

خلاصه داستان فیلم زیر آب

ماجرای گروهی از یک شرکت حفاری است که در اعماق اقیانوس مشغول فعالیت هستند ودر پی زلزله‌ای مهیب با یک موجود ناشناخته غول پیکر مواجه می‌­شوند و برای نجات جان خود به هر تلاشی دست می‌­زنند.

 

فیلم زیر آب

فیلم دریای آبی عمیق (Deep Blue Sea)

امتیاز (IMDB): 5.9 از ۱۰

ژانر: اکشن، علمی، تخیلی، ماجراجویانه

مدت زمان پخش: ۱۰۵ دقیقه

خلاصه داستان فیلم دریای آبی عمیق

دریای آبی عمیق فیلمی علمی تخیلی و ترسناک است که در آن یک تیم از دانشمندان روی کوسه‌های ماکو تحقیق می‌کند وضعیت این دانشمندان وقتی به هرج می‌افتد که چندین کوسه که ژنتیکشان دستکاری شده است به مرکز تحقیقاتی این گروه حمله می­کنند.

فیلم دریای آبی عمیق

فیلم آب های کم عمق (The Shallows)

امتیاز (IMDB): 6.3 از ۱۰

ژانر: درام، اکشن، ترسناک

مدت زمان پخش: ۸۶ دقیقه

خلاصه داستان فیلم آب های کم عمق

نانسی آدامز، دانشجوی انصرافی رشته پزشکی، پس از مرگ مادرش به ساحل دور افتاده‌ای در مکزیک می‌رود تا با غم از دست دادن او کنار بیاید. او در کنار افراد محلی به موج سواری می‌پردازد و بعد از ساعاتی استراحت، برای آخرین بار پیش از فرارسیدن شب به دریا می‌زند. ناگهان متوجه لاشه یک نهنگ کوهان دار بزرگ می‌شود که در آن نزدیکی است. او می‌خواهد به سرعت به ساحل برگردد که یک کوسه بزرگ به او حمله می‌کند و پایش را به سختی مجروح می‌کند. نانسی با دشواری خود را به تخته سنگ کوچکی در میان دریا می‌رساند که به زودی بر اثر مد به زیر آب خواهد رفت. کوسه همچنان در انتظار اوست و نانسی باید راهی برای نجات خود پیدا کند.

فیلم آب های کم عمق

فیلم خزنده (Crawl)

امتیاز (IMDB): 6.1 از ۱۰

ژانر: اکشن، ماجراجویانه، ترسناک

مدت زمان پخش: ۸۷ دقیقه

خلاصه داستان فیلم خزنده

هنگامی که یک توفان عظیم به شهری در فلوریدا می‌رسد، هیلی جوان دستور تخلیه شهر را برای جستجوی پدر گمشده‌اش نادیده می‌گیرد.

 

فیلم خزش

فیلم صخره زير آب (The Reef)

امتیاز (IMDB): 5.8 از ۱۰

ژانر: درام، ماجراجویانه، ترسناک

مدت زمان پخش: ۹۴ دقیقه

خلاصه داستان فیلم صخره زیر آب

ماجرای این فیلم داستان واژگونی قایق گروهی از دوستان در سفر به اندونزی است. در این واقعه آن‌ها سعی می‌کنند برای نجات خود به جزیره‌ای نزدیک شنا کنند اما توسط یک کوسه بزرگ تعقیب می‌شوند.

فیلم صخره زير آب

فیلم آب های آزاد (Open Water)

امتیاز (IMDB): 5.8 از ۱۰

ژانر: درام، ماجراجویانه، ترسناک

مدت زمان پخش: ۷۹ دقیقه

خلاصه داستان فیلم آب های آزاد

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی است و تلاش‌های مردی به نام تام وایلین لونرگان را برای بقا نشان می‌دهد که در سال ۱۹۹۸ همراه با یک گروه غواصی تصادفاً به روی سد مرجانی بزرگی قرار گرفتند.

فیلم آب های آزاد

فیلم زندگی پی (Life of Pi)

امتیاز (IMDB): 7.9 از ۱۰

ژانر: درام، ماجراجویانه، فانتزی

مدت زمان پخش: ۱۲۷ دقیقه

خلاصه داستان فیلم زندگی پی

ماجرای پسر شانزده ساله‌ای؛ که تنها فرد نجات یافته از یک سانحه کشتی است تا اینکه متوجه می­‌شود تنها نیست و یک ببر بنگال هم موفق شده است خود را از غرق شدن نجات دهد. این فیلم نامزد یازده جایزه اسکار بوده است و دو جایزه گلدن گلوبِ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را کسب کرده است.

 

فیلم زندگی پی

 

 

 

برچسب‌ها: آنگ لی،استیون اسپیلبرگ،برگزیده،جیمز کامرون،فیلم ورطه،معرفی فیلم و سریال
نظرات

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • ععععععععععععععععععععععععااااااااااااااااااااااااااااااللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها