۵ فیلم خانوادگی مناسب آخر هفته به پیشنهاد فیلم‌نت

از پرویز خان تا کارخانه شکلات سازی

- 8 دقیقه مطالعه
انتخاب یک فیلم برای دورهمی تماشا کردن در یک جمع خانوادگی از آن کارهایی است که باید با دقت سراغ آن رفت و ما برای آخر هفته شما چند پیشنهاد از سینمای ایران و جهان داریم.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، انتخاب یک فیلم سینمایی برای تماشا همیشه کار سختی است. افراد سلایق مختلفی دارند و حتی جدا از سلیقه، حالت‌های اخلاقی متفاوتی دارند و گاه ممکن است دلشان یک فیلم کمدی بخواهد و گاهی هم ممکن است دلشان بخواهد با یک فیلم اشک بریزند. دسترسی به انبوهی از فیلم و سریال‌های متنوع و جذاب در فیلم‌نت برای همه دوستداران آثار سینمایی فراهم است اما اینکه چه اثری را در چه زمانی ببینیم، سوالی است که همواره برای فیلمبازان پیش می‌آید. در این سلسله مطالب سعی داریم تا به سراغ بهترین انتخاب‌ها برای تماشا برویم و در این مطلب به سراغ بهترین فیلم خانوادگی برای تماشا در آخر هفته رفته‌ایم.

در جمع خانوده و آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟

این روزها کم پیش می‌آید تا یک خانواده بتوانند با خیال راحت دور هم جمع بشوند و با یکدیگر گپ و گفت داشته باشند. اعضای یک خانواده یا درگیر کار هستند و یا درگیر درس و امتحانات. با این حال کانون گرم خانواده‌ها معمولاُ در آخر هفته‌ها همچنان پابرجاست. خانواده‌ها در آخرین روز هفته هر طور که شده دور هم جمع شده و سعی می‌کنند یک تفریح داشته باشند؛ گاه به بیرون می‌روند و گاه یک بازی را دور هم انجام می‌دهند. تماشای فیلم در آخر هفته اما همیشه یکی از بهترین و راحت‌ترین پیشنهاداتی است که اعضای یک خانواده در پیش روی خود دارند. ورود به فیلم‌نت یعنی ورود به هزاران عنوان سینمایی که هر یک می‌تواند برای سلیقه‌های گوناگون سینمایی جذاب باشد اما برخی آثار هستند که رضایت جمعی را با خود به همراه دارند. فیلم های خانوادگی جذابی که در آخر هفته می‌توان کنار هم دید و یک روز به یادماندنی را ساخت و پس از تماشای آن هم ساعت‌ها درباره فیلم و لحظات خاص حرف زد. در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های خانوادگی برای تماشا در آخر هفته می‌پردازیم؛ آثاری که به‌راحتی در فیلم‌نت هستند و شما می‌توانید آن‌ها را با بهترین کیفیت تماشا کنید.

فیلم پرویزخان

کارگردان: علی ثقفی

بازیگران: سعید پورصمیمی، مریم سعادت، حمیدرضا پگاه

فیلم پرویز خان از جدیدترین آثار سینمای ایران است که در حال حاضر در فیلم‌نت به اکران آنلاین درآمده است. این فیلم درباره پرویز دهداری است؛ بزرگمرد تاریخ فوتبال کشورمان که چندی پیش چشم از جهان فرو بست. با اینکه در نگاه اول به نظر می‌رسد که پرویزخان یک فیلم برای فوتبال‌دوستان است اما باید گفت که این اثر توانسته فیلمی برای همه باشد. شاید فوتبال‌دوستان قدیمی در برخی لحظات فیلم سرگرم‌تر بشوند اما پرویزخان در اصل یک درام تاریخی است که فوتبال را دستمایه روایت جذاب خود ساخته است. فیلم درباره یکی از بزرگترین شخصیت‌های ورزشی ایران است و فیلمساز توانسته برهه خاصی از زندگی این شخص را به‌تصویر بکشد که برای همگان جذاب باشد.

پرویز دهداری مربی جوانمردی بود که اخلاق ورزشی را به معنای واقعی در خود داشت و تیمی را با بازیکنان گمنام خلق کرد که بعدها کلی ستاره فوتبال از آن بیرون آمدند. او کسی بود که عابدزاده و زرینچه را کشف کرد و فردی بود که جلوی فساد در سیستم ورزشی می‌ایستاد و از رانت بیزار بود. اخلاق ورزشی او باعث شد که بسیاری از افراد با او چپ بیافتند اما پرویز دهداری خودش را نباخت و به راه راست خودش ادامه داد و در این راه بازیکنان زیادی نیز همراهش بودند. «پرویزخان» روایتگر همین شخصیت و داستان پرپیچ و خم زندگی اوست که با بازی بی‌نظیر پورصیمیمی همراه شده؛ هنرپیشه‌ای که توانسته در این سن و سال همچنان بدرخشد و نشان دهد که دود از کنده بلند می‌شود. «پرویزخان» فیلمی است فوتبالی اما نه لزوماً برای فوتبال‌دوستان و ریتم خوبی که در آن جاری است باعث شده تا یک انتخاب مناسب برای تماشای فیلم خانوادگی در آخر هفته باشد.

فیلم پرویز خان

فیلم عروسی مردم

کارگردان: مجید توکلی

بازیگران: نازنین بیاتی، شکیب شجره، زهرا داوود نژاد، احترام برومند

فیلم عروسی مردم در تابستان سال گذشته به اکران سینماها درآمد و با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد. عروسی مردم داستان بامزه‌ای که دارد که شاید همه ما گاهی به آن فکر کرده‌ایم. علی سرتیپی تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارد و مجید توکلی که با آثاری چون «متولد ۶۵» و «زیگزاگ» شناخته می‌شود سکان هدایت فیلم را برعهده گرفته است. عروسی مردم داستان یک زوج نامزد عاشق پیشه است که خودشان در شرف تشکیل زندگی و برگزاری مراسم عروسی هستند و تصمیم می‌گیرند که قبل از برپایی مراسم عروسی خودشان، به‌صورت مخفیانه به‌عنوان مهمانان عروسی‌های مردم، وارد مراسم آن‌ها بشوند. آن‌ها هم از هیجان این کار لذت می‌برند و هم می‌خواهند شاباش جمع کنند و برای خودشان پولی به جیب بزنند. آن‌ها به عروسی این و آن می‌روند و خوش می‌گذرانند اما در یک مراسم است که گیر می‌افتند و داستان فیلم از اینجا وارد فاز دیگری می‌شود.

فیلم «عروسی مردم» پر از لحظات شاد و سرخوشانه و لوکیشن‌های جذاب برای عروسی است که احتمالاً همه ما دست‌کم برای یک بار هم که شده اسم آن‌ها را شنیده‌ایم. تالارهای لوکس و شکیلی که اسپانسری فیلم را نیز برعهده داشته‌اند در سکانس‌های مختلف فیلم دلبری می‌کنند و دوربین فیلمساز توانسته صحنه‌هایی چشم‌نواز از این لوکیشن‌ها را برباید. بازیگران نیز توانسته‌اند در حال و هوای فیلم جا خوش کنند و نقش‌آفرینی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. فیلم ایده جذابی دارد و می‌تواند از پتانسیل سرچشمه فیلمنامه خود به‌درستی استفاده کند؛ هرچند یک سری محدودیت‌ها باعث شده که در برخی موارد فیلم نتواند به هدف خود نزدیک شود اما در نهایت کلیت کار تبدیل به اثری شده که در عین بامزه بودن، حرف‌هایی برای گفتن دارد. درواقع باید گفت «عروسی مردم» یک فیلم کمدی سخیف نیست که حوصله یک جمع خانوادگی را سر ببرد و گزینه مناسبی است تا در یک آخر هفته بتوان با آن سرخوش شد و از بازی بازیگران و داستان آن که تا لحظات پایانی فیلم کشش دارد، لذت برد.

فیلم عروسی مردم

فیلم آخرین تولد

کارگردان: نوید محمودی

بازیگران: الناز شاکردوست، پدرام شریفی، سوگل خلیق

شاید بیراه نباشد بگوییم که دوستداران فیلم و همراهان فیلم‌نت نام نوید محمودی را آخرین بار در سریال بی‌نظیر «پوست شیر» شنیدند. او خالق یکی از بهترین سریال‌های جنایی-تریلر چند سال اخیر بود که توانست جوایز زیادی را نیز درو کند. فیلم آخرین تولد آخرین ساخته محمودی به همراه برادرش است و چندی پیش روانه اکران سینماها شد و حالا در فیلم‌نت به اکران انلاین درآمده است. آخرین تولد که قرار بود با نام کابل پلاک ۱۰ روانه سینماها شود، ژانری متفاوت از سریال پوست شیر دارد. محمودی که خودش اصالتا یک افعان به‌شمار می‌رود دست روی سوژه‌ای گذاشته که بیراه از اصالتش نیست و ثابت کرده که می‌تواند در هر ژانری فیلم موفقی بسازد.

«آخرین تولد» یک عاشقانه نیمه آرام است! چرا که داستانی به شدت احساسی و عاشقانه را در پس پرده جنگ طالبان روایت می‌کند. فیلم روایتگر زوجی به نام ثریا و فهیم است. فیلم روایتگر یک قصه عاشقانه در زمانی است که طالبان دوباره در افغانستان بر سر قدرت بازگشته‌اند و سایه شوم خود را روی این کشور انداخته‌اند. کابلی که در این فیلم به تصویر کشیده شده، پر از ترس و حشت و ناامیدی است و تمامی شخصیت‌های فیلم سعی دارند تا در این کابوس زنده بمانند و زندگی خود را حفظ کنند. فیلمساز تصمیم گرفته بنا به شرایط محدودی که برای فیلمبرداری در خود افغانستان داشته، لوکیشن اصلی فیلم خود را به لوکیشن داخلی بسپارد و داستان خود را در دل یک آپارتمان روایت کند. این تصمیم شاید در نگاه اول تصمیمی به‌نظر بیاید که به فیلم و روایت آن لطمه بزند اما خوشبختانه فیلمنامه آنقدر کشش و جذابیت دارد که به تماشاگر این حس را انتقال دهد که مشغول تماشای زندگی یک خانواده در افغانستان است. محمودی در این فیلم به دغدغه شخصی خود و نگاه ایرانیان به افغان‌ها هم پرداخته و همینطور سعی داشته تا فقط به شعار بسنده نکند و فیلم را از حالت شعاری خارج کند. الناز شاکردوست که در چند سال اخیر نشان داده یک بازیگر آینده‌دار است و با الناز شاکردوستی که در دهه هشتاد و اوایل دهه نود می‌شناختیم تفاوت‌های اساسی دارد، بار دیگر در آخرین تولد قدرت بازیگری خود را به رخ می‌کشد و می‌تواند یک کاراکتر باورپذیر و فراموش‌نشدنی خلق کند. در کنار شاکر دوست دیگر بازیگران فیلم همچون سوگل خلیق و پدرام شریف و.. نیز توانستند از پس ماموریت خود به‌خوبی بربیایند.

فیلم «آخرین تولد» گره‌های زیادی با زندگی ما ایرانیان و همسایگان دوست داشتنی ما دارد و تماشای آن در کنار خانواده می‌تواند منجر به ساعت‌ها گفتگوی سازنده و تفکر در بین اعضای خانواده شود. تماشای آن را در این آخر هفته در یک جمع خانوادگی نباید از دست بدهید.

فیلم آخرین تولد

وانکا (Wonka)

کارگردان: پل کینگ

بازیگران: تیموتی شالامی، هیو گرانت

رولد دال از بزرگترین نویسندگان معاصر دنیای ادبیات کودکان و نوجوانان است. او مردی است که توانسته آثار درخشانی را در این حوزه بیافریند و کودکان سراسر دنیا را با قدرت جادویی کلمات خود سرگرم کند. یکی از بهترین و شاخص‌ترین آثار رولد دال که ترجمه‌های بسیاری هم در بازار نشر کتاب کشور دارد، کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی است. این اثر تاکنون دوبار تبدیل به فیلم سینمایی شده و هر بار توانسته نظر منتقدین و مخاطبین را به خود جلب کند. معروف بودن این کتاب تا حدی بوده که حتی یک نسخه سینمایی از تام و جری نیز با تکیه بر دنیای چارلی و کارخانه شکلات سازی ساخته شد. استودیو برادران وارنر با ساخت فیلم وانکا یک پیش درآمد برای داستان چارلی و کارخانه شکلات سازی خلق کرده که اثری کاملا اورجینال بوده و از ذهن سازندگان و البته با نگاهی به جزییات دنیای فانتزی رولد دال خلق شده است. با اینکه خود این کتاب یک دنباله رسمی به قلم دال دارد (که نام چارلی و آسانسور شیشه ای را یدک می‌کشد) اما هالیوود فعلا ترجیح داده که یک اثر اصیل درباره شخصیت جذاب وانکا، مالک کارخانه شکلات سازی عجیب و غریب این جهان فانتزی بسازد.

تیموتی شالامی در یکی از مهمترین نقش‌آفرینی‌های خود در کارنامه هنری‌اش نقش وانکا را برعهده گرفت. از آنجایی که پیش‌تر در فیلم ساخته شده توسط تیم برتون در سال ۲۰۰۵، جانی دپ ایفاگر این نقش بود، بازی شالامی ناخودآگاه با این بازیگر مقایسه می‌شود. شالامی توانسته قدرت خود را در بازیگری نشان دهد و بدون آنکه تقلیدی از  جانی دپ داشته باشد، یک ویلی وانکای دوست داشتنی بسازد که همان حس و حال را به تماشاگران منتقل کند. فیلم یک اثر موزیکال فانتزی است که شاید در نگاه اول یک اثر کودکانه به‌نظر برسد اما واقعیت اینجاست که فیلمنامه حرف‌های بسیار بیشتری برای گفتن دارد. فیلم «وانکا» یک اثر خانوادگی به‌معنای تام است و در آن دوربین با صحنه‌آرایی جذابی که فیلمساز داشته، چشم‌نوازی می‌کند و موسیقی‌ بی‌نظیر اثر نیز گوش‌ها را می‌نوازد همه چیز در اینجا دست به دست هم داده تا با یکی از بهترین آثار فانتزی درام چند سال اخیر روبرو باشیم.

فیلم وانکا

شاه آرتور (King Arthur)

کارگردان: آنه هونگ ترن

بازیگران: مارک والبرگ، راب کالینز

فیلم شاه آرتور برخلاف اسمی که دارد درباره کاملوت و شوالیه‌های انگلستان و یا مرلین جادوگر و افسانه شمشیر در سنگ نیست. در اینجا قرار نیست با هیچ یک از این قصه‌های فولکبوریک انگاستان روبرو باشیم بلکه یک داستان واقعی پیش رویمان است؛ داستانی که قلب و روح آدم را تسخیر می‌کند و تماشاگر را ناخودآگاه به تحسین وادار می‌کند. شاه آتور در اینجا اسم یک سگ است؛ سگی که قلب بزرگی دارد و بار دیگر ثابت می‌کند که این حیوانات دوست داشتنی چقدر وفادار هستند و می‌توانند بهترین دوستان انسان باشند. داستان درباره مردی است که در مسابقات ماراتن استقامت شرکت می‌کند و بعد از اینکه یک بار در این مسابقات شکست تقریباً مفتضحانه‌ای می‌خورد، تصمیم می‌گیرد از دور مسابقات کناره‌گیری کند. چندسال بعد او با تشویق‌های همسرش عزمش را جزم می‌کند تا با تشکیل تیمی قدر، بار دیگر در مسابقات جهانی شرکت کند و این بار حتماً به رتبه اول برسد و ننگ دوره‌ پیش را از خاطره‌ مردم پاک کند.

فیلم شاه آرتور

او و تیمش وارد مسابقات می‌شوند و سختی‌های زیادی را محتمل می‌شوند اما نکته جالب اینجاست که در حین مسابقات و عبور و مرور از مناطق صعب‌العبور، با یک سگ ولگرد مواجه می‌شوند که به‌نظر می‌رسد دوست دارد با آن‌ها همراه باشد. این سگ در تک تک لحظات همراه این تیم بوده و ناخودآگاه تبدیل به عضوی از تیم ورزشی آن‌ها می‌شود و نام شاه آرتور را برایش برمی‌گزینند. همانطور که گفته شد داستان فیلم بر اساس واقعیت بوده و روایتگر رفاقت انسان‌ها و حیوانات و دوستی بین آن‌ها است. در این فیلم ما با روحیه‌ای از حیوانات آشنا می‌شویم که شاید کمتر از آن شنیده یا دیده‌ایم. داستان شاه آرتور یکی از داستان‌های شنیدنی درباره سگ‌ها در تاریخ ما بوده و می‌تواند در کنار قصه‌ سگ‌های دیگری همچون بالتو قرار بگیرد. تماشای «شاه آرتور» می‌تواند یک اخر هفته دلچسب و جذاب را برای اعضای خانواده بیافریند و آن‌ها را درگیر داستان به‌شدت احساسی خود کند.

شما کدام یک از این آثار را دیده‌اید و دیدن چه فیلم خانوادگی دیگری را به دیگران توصیه می‌کنید؟

اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی در بخش سینما آنلاین فیلم‌نت

برچسب‌ها: آخرین تولد،برادران محمودی،پرویز خان،عروسی مردم،وانکا،ویلی وانکا
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها