اکران آنلاین از 8 خرداد در فیلم‌نت

معرفی فیلم سینمایی «سلفی با رستم»

- 5 دقیقه مطالعه
فیلم «سلفی با رستم» ماجراجویی‌های رستم در دنیای مدرن را روایت می‌کند؛ جایی که او با کمک هلیا و گردآفرید به پهلوانی خود بازمی‌گردد و با ضحاک و شغاد مبارزه می‌کند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم سلفی با رستم به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی حسین قناعت، از جمله آثار جدید سینمای ایران است که در بخش سینما آنلاین فیلم‌نت اکران می‌شود. این فیلم که در ژانر کمدی-فانتزی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده، در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

خلاصه داستان فیلم سلفی با رستم

داستان «سلفی با رستم» روایتگر ماجراجویی‌های هلیا و رستم در دنیای مدرن است. رستم، که در دنیای شاهنامه به عنوان یک پهلوان دلیر شناخته می‌شود، در فضای مجازی امروز غرق می‌شود. با این حال، با کمک هلیا و گردآفرید، او به پهلوانی خود بازمی‌گردد و با شخصیت‌های منفی مانند ضحاک و شغاد روبرو می‌شود که قصد دارند به ایران امروز هم آسیب برسانند.

عوامل و بازیگران فیلم سلفی با رستم

بازیگران این فیلم نیز شامل امیرحسین صدیق، شقایق فراهانی، هلیا آهنگری، راستین عزیزپور، آناهیتا همتی، زهرا جهرمی، محمدرضا هدایتی، مرتضی زارع، رامین ناصرنصیر، عباس محبوب، امین چنارانی، میرطاهر مظلومی، علی استادی هستند.

برخی از عوامل فیلم سینمایی «سلفی با رستم» عبارتند از نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: حسین قناعت، مجری طرح و سرمایه گذار: میثم آهنگری، مدیر تولید: فریبا خلیلی، مدیر فیلمبرداری: افشین علیزاده، تدوین: پریسا پروین نیا، آهنگساز: محمد مهدی گورنگی (ک. ا. س. ا)، صداگذاری و میکس: محمود موسوی نژاد، مدیر صدابرداری: فرهاد تبریزی، طراح گریم: جنان صدفی، طراح صحنه و لباس: کیوان ذوالفقاری، جلوه‌های ویژه بصری: صالح کشور دوست و ردا مرادی، طراح تیتراژ: سید مهدی سعیدی، دستیار اول کارگردان: جواد صالحی، مدیر برنامه ریزی: زهرا جهرمی، برنامه ریز: حمید رضا ازوجی، منشی صحنه: هدیه نصیری، عکاس: پیام باورصاد احمد پور، مدیران تدارکات: اصغر بازگشا و فرهاد هواخواه، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

نقش های فیلم سلفی با رستم

امیرحسین صدیق در نقش رستم

شقایق فراهانی در نقش گردآفرید

هلیا آهنگری در نقش هلیا

راستین عزیزپور در نقش شغاد

آناهیتا همتی در نقش مادر هلیا

زهرا جهرمی در نقش خواهر هلیا

محمدرضا هدایتی در نقش ضحاک

مرتضی زارع در نقش افراسیاب

رامین ناصرنصیر در نقش کاووس

عباس محبوب در نقش سیمرغ

امین چنارانی در نقش سیاوش

میرطاهر مظلومی در نقش گودرز

علی استادی در نقش رهام

رده سنی مخاطبان فیلم

فیلم «سلفی با رستم» محدودیت سنی ندارد.

نگاه کارگردان و منتقدان به فیلم

حسین قناعت کارگردان فیلم معتقدست، این فیلم اثری با دغدغه فرهنگی برای نسل نو ایران ساخته شده که هم می‌تواند مخاطب بزرگسال و هم مخاطب کودک داشته باشد. او همچنین درباره تولید این فیلم گفت: «سلفی با رستم» یک اقتباس آزاد از رمان «سیاه دل» نوشته کورنلیا فونکه به شمار می‌رود که چندین سال مرا درگیر خود کرده بود. داستان این فیلم از جنبه آشناسازی کودکان و نوجوانان با حوزه کتابخوانی متفاوت است و دغدغه من در این فیلم، آشنایی نسل جدید با شخصیت‌های تاریخی این مرز و بوم بوده است.

مریم رضایی معتقدست، فیلم سینمایی «سلفی با رستم» هم‌نشینی انسان امروزی و اساطیر شاهنامه را نشان می‌دهد و در کنار داستان جالب و هیجان‌انگیزش، ما را با شخصیت‌های شاهنامه آشنا کرده و از زندگی و سرنوشت آن‌ها با خبر می‌سازد. تماشای این فیلم خانوادگی، امکان گفت‌وگوی بیشتر درباره شاهنامه و قهرمانان ملی ایران را فراهم کرده و به شناخت بیشتر و بهتر فرزندانمان از مشاهیر ایرانی منجر می‌شود. در فیلم به اهمیت مطالعه شاهنامه و اطلاع از وقایع تاریخی پرداخته می‌شود؛ خوب است تا سنت کهن شاهنامه خوانی را به تفریحات خانوادگی خود اضافه کنید.

هلیا به عنوان یکی از الگوهای مثبت فیلم، بسیار کتاب‌خوان‌ا‌ست و به کتاب‌ها علاقه زیادی دارد. او به خاطر مطالعه زیاد، زیرک و جسور است و می‌تواند از تهدیدها، فرصت بسازد. بهتر است پس از اتمام فیلم، درباره اهمیت کتابخوانی و مطالعه با فرزندتان صحبت کنید.

به نظر می‌رسد که شخصیت رستم در این فیلم، وجود بالقوه رستم ایرانی در وجود هر کودک و نوجوان ایرانی را نشان می‌دهد، که هنوز بالفعل نشده و به خاطر استفاده بیش از حد بازی‌های کامپیوتری و موبایلی، بالقوه مانده است. رستم وقتی بازی‌کردن با گوشی را کنار می‌گذارد و به توانایی‌هایش می‌پردازد بسیار موفق می‌شود و می‌تواند ضحاک را شکست دهد. با ارائه این مثال به فرزندتان، او را از عواقب بازی‌های رایانه‌ای آگاه کنید و به سمت علایق و استعدادهایش سوق دهید.

یکی از حرفه‌هایی که سال‌ها مهجور مانده و در این فیلم به شکل مطلوبی به آن پرداخته می‌شود، حرفه نقالی‌ست. بعد از تماشای این فیلم، درباره پیشینه نقالی و فواید آن با فرزندتان صحبت کنید و در صورت امکان، احیاگر این سنت قدیمی باشید.

در «سلفی با رستم» خشونت در حد پایین و فانتزی باقی مانده و ارزش آموزشی، پیام و الگوی مثبت، میزان بالایی را به خود اختصاص داده‌اند به همین دلایل تماشای آن در جمع خانوادگی توصیه می‌شود.

تیزر فیلم سلفی با رستم

پوستر فیلم سلفی با رستم

سلفی با رستم

پوستر فیلم سلفی با رستم

عکس‌های فیلم سلفی با رستم

عکس های فیلم سلفی با رستم عکس های فیلم سلفی با رستم تصاویر فیلم سلفی با رستم عکسهای فیلم سینمایی سلفی با رستم عکس بازیگران فیلم سلفی با رستم عکسهای فیلم سلفی با رستم تصاویر فیلم سلفی با رستم عکس فیلم سینمایی سلفی با رستم تصاویر فیلم سلفی با رستم تصاویر فیلم سینمایی سلفی با رستم عکس فیلم سینمایی سلفی با رستم تصاویر فیلم سلفی با رستم عکسهای فیلم سبنمایی سلفی با رستم تصویرهای فیلم سلفی با رستم تصاویر فیلم سینمایی سلفی با رستم عکس بازیگران فیلم سلفی با رستم تصاویر بازیگران فیلم سلفی با رستم فیلم سینمایی سلفی با رستم فیلم سلفی با رستم

برچسب‌ها: آناهیتا نعمتی،امیرحسین صدیق،حسین قناعت،رامین ناصر نصیر،زهرا جهرمی،سلفی با رستم،شقایق فراهانی،عباس محبوب،محمدرضا هدایتی،مرتضی زارع
نظرات

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها