فیلم‌ هایی که وقتی تنهایی باید ببینی!

- 8 دقیقه مطالعه

خیلی‌ها دوست دارند وقتی در خانه تنها هستند به تماشای فیلم‌های سینمایی بنشینند و چه خوب می‌شود اگر فهرستی از فیلم‌های مناسب این موقعیت در دست داشته باشید.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم‌هایی که برای تماشا در تنهایی مناسب هستند، شما را به طور کامل مجذوب خود می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند تا در دنیای داستان غرق شوید به طوری که بدون حواس پرتی، می‌توانید کاملاً وارد در داستان شوید و با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنید. این فیلم‌ها اغلب عمیق، تأمل‌برانگیز یا به نوعی چالش‌برانگیز هستند و می‌توانند تجربه تماشای بسیار شخصی را ارائه دهند.

با معروف‌ترین فیلم های روانشناسی آشنا شوید

در این مطلب قصد داریم چند مورد از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما را که باید به تنهایی دید، معرفی کنیم.

اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی در بخش سینما آنلاین فیلم‌نت

فیلم دفترچه خاطرات (The Notebook)

  • سال اکران: ۲۰۰۴
  • کارگردان: نیک کاساوتیس
  • بازیگران اصلی: رایان لینک و ریچل مک آدامز

در یک تعطیلات تابستانی سرنوشت‌ساز، الی و نوآ طی یک دیدار تصادفی، عاشق یکدیگر می‌شوند. اما مادر الی که از این عشق ناخواسته خشمگین است، تمام تلاش خود را برای جدایی این دو می‌کند و در نهایت موفق می‌شود. سال‌ها بعد، جنگ جهانی دوم سایه تاریک خود را بر جهان می‌گستراند و نوآ راهی جبهه می‌شود. الی نیز برای کمک به مجروحان راهی میدان جنگ می‌شود و در آنجا با لوند هورمون، مردی ثروتمند، آشنا می‌شود. عشقی ناگهانی بین آن‌ها شعله‌ور می‌شود و تصمیم به ازدواج می‌گیرند. اما سرنوشت هنوز حرف آخر را نزده بود و چند روز مانده به عروسی، عکسی از نوآ در روزنامه منتشر می‌شود، الی به جستجوی نوآ می‌پردازد. دیداری دوباره اتفاق می‌افتد. الی پی‌می‌برد که عشق نوآ در گذر زمان نه تنها کم‌رنگ شده، بلکه شعله‌ورتر هم شده است. الی در نهایت بین عشق واقعی خود و وابستگی جدیدش باید یکی را انتخاب کند.

فیلم The Notebook

فیلم درباره زمان (About Time)

  • سال اکران: ۲۰۱۳
  • کارگردان: ریچارد کرتیس
  • بازیگران اصلی: دامنل گلیسون، ریچل مک‌آدامز، بیل نای، تام هالندر و مارگو رابی

تیم، شخصیت اصلی فیلم «درباره زمان» با بازی دامنل گلیسون به قدرت خارق‌العاده‌ای دست پیدا می‌کند: سفر در زمان! او می‌تواند به گذشته بازگردد و لحظات زندگی‌اش را از نو رقم بزند. با وجود این قدرت بی‌نظیر، تیم در جستجوی عشقی واقعی است و تلاش می‌کند تا با زنی خاص آشنا شود و زندگی‌اش را به سوی خوشبختی رهنمون کند اما این مسیر آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست و تیم در این راه با چالش‌های متعددی روبرو می‌شود.

فیلم About Time

فیلم خطای ستارگان بخت ما (The Fault In Our Stars)

  • سال اکران: ۲۰۱۴
  • کارگردان: جان بوش
  • بازیگران اصلی: شیلین وودلی، انسل الگورت، لورا درن، سام ترمل و نات وولف ویلم دفو

در میان بیماران سرطانی، هیگل (شیلین وودلی) و اگوستوس (انسل الگورت) دو استثنا هستند. آنها که از کودکی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، طعم تلخ مرگ را چشیده‌اند. اما سرنوشت، آنها را به هم پیوند می‌دهد و عشقی عمیق بینشان شکوفا می‌شود. عشق آنها، تسلی‌بخش درد و رنجشان می‌شود و امیدی دوباره به زندگی‌شان می‌بخشد. هیگل و اگوستوس در کنار هم می‌آموزند که چگونه با وجود بیماری، زندگی را به کام خود شیرین کنند و لحظات با هم بودن را به بهترین نحو سپری کنند. «خطای ستارگان بخت ما» با به تصویر کشیدن معجزه عشق، نشان می‌دهد که حتی در تاریک‌ترین لحظات زندگی، عشق می‌تواند نوری روشنایی‌بخش باشد و امید را به ارمغان بیاورد.

فیلم The Fault In Our Stars

فیلم من پیش از تو (Me Before you)

  • سال اکران: ۲۰۱۶
  • کارگردان: تیا شروک
  • بازیگران اصلی: امیلیا کلارک و سم کلفلین

لو، زنی جوان و سرزنده، برای کمک به خانواده‌اش مجبور به ترک شغل خود می‌شود و پرستاری از ویل ترینور، ثروتمندی که در اثر سانحه فلج شده را بر عهده می‌گیرد. با گذشت زمان، رابطه‌ای عمیق بین این دو شکل می‌گیرد و لو با صبر و حوصله، شور و اشتیاق را به زندگی ویل که از ناامیدی لبریز شده بود، باز می‌گرداند. این دو در کنار یکدیگر، تجربیات جدیدی را رقم می‌زنند و قلب‌هایشان به گونه‌ای به هم گره می‌خورد که هیچ‌گاه انتظارش را نداشتند. زندگی هردوی آن‌ها دگرگون می‌شود و عشقی عمیق و غیرقابل پیش‌بینی، مسیر زندگی‌شان را به کلی تغییر می‌دهد.

فیلم تلقین (Inception)

  • سال اکران: ۲۰۱۰
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کن واتانابه، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، الن پیج، تام هاردی، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین

فیلم تلقین (Inception) داستان درباره افرادی است که قصد دارند با ورود به خواب فرزند یک میلیاردر، افکار او را درباره پدرش و ثروتی که از او به ارث می‌برد، تغییر دهند و به لایه‌های مختلف خواب شخص نفوذ می‌کنند.

فیلم Inception

فیلم میان‌ستاره‌ای (Interstellar)

  • سال اکران: ۲۰۱۴
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: مک‌کانهی، کین، آن هاتاوی، جسیکا چستین، کیسی افلک و مت دیمون

زمین در اثر خشکسالی و طوفان‌های گرد و غبار رو به نابودی است. اما امید ناگهان پدیدار می‌شود. یک دانشمند ناسا، راهی برای عبور از طریق یک کرم‌چاله و سفر به سیاره‌ای دیگر را کشف می‌کند. جایی که شاید بشریت بتواند خانه‌ای جدید برای خود بیابد. مأموریت خطیر یافتن سیاره‌ای قابل سکونت برعهده‌ تیمی از فضانوردان به رهبری جوزف کوپر، خلبان سابق ناسا گذاشته می‌شود. کوپر با دل کندن از خانواده‌اش، راهی سفری بی‌بازگشت می‌شود تا آینده‌ بهتری را برای فرزندانش در زمین رقم زند.

تماشای آنلاین فیلم میان ستاره ای (Interstellar) در فیلم‌نت

فیلم Interstellar

فیلم جاذبه (Gravity)

  • سال اکران: ۲۰۱۳
  • کارگردان: آلفونسو کوآرون
  • بازیگران: ساندرا بولاک، جرج کلونی و اد هریس

دکتر رایان استون، مهندس پزشکی ناسا، به همراه فضانورد باتجربه مت کولی در حال انجام ماموریتی فضایی برای تعمیر تلسکوپ هابل است. ناگهان، طوفان فضایی شهاب سنگی به شاتل آنها برخورد می‌کند و هر دوی آنها را به اعماق فضا پرتاب می‌کند. کولی کشته می‌شود و استون به تنهایی در میان تاریکی و سکوت فضا سرگردان می‌شود. او که از اکسیژن و باتری در حال اتمام رنج می‌برد، ناامیدانه تلاش می‌کند تا راهی برای بازگشت به زمین پیدا کند. در این میان، با چالش‌های متعددی از جمله قرار گرفتن در معرض تابش‌های مضر خورشید، برخورد با قطعات زباله فضایی و ناامیدی مطلق روبرو می‌شود. استون با استفاده از هوش و شجاعت خود، بر این موانع غلبه می‌کند و در نهایت راهی برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی پیدا می‌کند. او در آنجا با یک فضانورد روسی به نام آلکسی تماس می‌گیرد و با کمک او به زمین بازمی‌گردد.

تماشای آنلاین فیلم جاذبه (Gravity) در فیلم‌نت

فیلم Gravity

فیلم رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption)

  • سال اکران: ۱۹۹۴
  • کارگردان: فرانک دارابونت
  • بازیگران: تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون، ویلیام سدلر، کلنسی براون، گیل بیلاز و جیمز ویتمور

اندی دوفرین، بانکداری جوان به جرم قتل همسرش به حبس ابد در زندان مخوف شاوشنک محکوم می‌شود. با وجود بی‌گناهی، اندی تسلیم ظلم و ستم زندان نمی‌شود و با امید به رهایی، سفری طاقت‌فرسا را آغاز می‌کند. او در زندان با هم‌بندی‌های مختلفی از جمله رد، مردی خردمند و کهنه‌کار، آشنا می‌شود و با هوش و ذکاوت خود، اعتماد و احترام آنها را به دست می‌آورد. اندی با استفاده از استعدادش در امور مالی، به مقامات زندان نزدیک می‌شود و ضمن پولشویی برای آنها، نقشه‌های پنهانی را نیز در سر می‌پروراند. در طول سال‌های حبس، اندی با حفظ امید و اراده خود، دوستی عمیقی با رد پیدا می‌کند و با کمک او، نور امیدی در تاریکی زندان روشن می‌‌شود. او با صبر و حوصله، تونلی را در دل دیوار زندان حفر می‌کند و سرانجام پس از سال‌ها تلاش طاقت‌فرسا، با فرار از زندان، طعم آزادی را می‌چشد.

تماشای آنلاین فیلم رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption) در فیلم‌نت

فیلم The Shawshank Redemption

فیلم یادگاری (Memento)

  • سال اکران: ۲۰۰۰
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: گای پیرس، کری ان ماس،‌ جو پانتولیانو و ماریان مولرلایلی

لئونارد شلبی، مردی که به نوعی فراموشی مبتلاست، به دنبال قاتل همسرش است. او به کمک یادداشت‌ها، عکس‌ها و خالکوبی‌ها سرنخ‌ها را جمع‌آوری می‌کند تا قطعات پازل را کنار هم بگذارد. فیلم از دو روایت مجزا تشکیل شده است: سکانس‌های رنگی که به صورت خطی رو به جلو پیش می‌روند و سکانس‌های سیاه و سفید که به صورت معکوس پخش می‌شوند. این ساختار روایی، مخاطب را در موقعیتی مشابه لئونارد قرار می‌دهد و او را مجبور می‌کند تا تکه‌های پازل را کنار هم بگذارد تا به حقیقت برسد.

تماشای آنلاین فیلم یادگاری (Memento) در پلتفرم فیلم‌نت

فیلم Memento

فیلم فرزندان انسان (Children of Men)

  • سال اکران: ۲۰۰۶
  • کارگردان: آلفونسو کوآرون
  • بازیگران: کلایو اوون، مایکل کین، چویتل اجیوفور، جولیان مور و چارلی هونام

در سال ۲۰۲۷، بشریت با چالشی هولناک روبرو شده است. زنان دیگر قادر به باروری نیستند. این فاجعه، تار و پود تمدن را در هم تنیده و امیدی برای آینده باقی نگذاشته است. در این میان، نوری از امید در وجود زنی به نام کی روشن می‌شود. باروری غیرمنتظره او، آخرین فرصت بشریت برای بقاست. در این دنیای آشفته، تئو، فعال سیاسی، با کی ملاقات می‌کند. آن‌ها با عبور از خطوط مقدم جنگ و گذر از موانعی خطرناک، راهی سفری پرمخاطره می‌شوند تا کی به مقصدی امن برسد.

فیلم Children of Men

فیلم او (Her)

  • تاریخ اکران: ۲۰۱۳
  • کارگردان: اسپایک جونز
  • بازیگران: واکین فینکس، ایمی آدامز، اسکارلت جوهانسون

در فیلم او (Her) که در آینده‌ای نه چندان دور رخ می‌دهد، تئودور، نویسنده‌ای غمگین و تنها، از هوش مصنوعی پیشرفته‌ای به نام سامانتا که به عنوان سیستم عامل جدیدش عمل می‌کند، استفاده می‌کند. سامانتا به مرور با تئودور صمیمی می‌شود و رابطه‌ای عاطفی بین آن‌ها شکل می‌گیرد. تئودور با سامانتا در مورد مسائل مختلف زندگی‌اش صحبت می‌کند و سامانتا نیز به او در نوشتن کمک می‌کند. اما با گذشت زمان، تئودور به تدریج متوجه می‌شود که سامانتا یک هوش مصنوعی واقعی است و نه یک انسان. این موضوع باعث می‌شود که تئودور در مورد ماهیت عشق و رابطه خود با سامانتا دچار تردید شود. در نهایت، تئودور و سامانتا تصمیم می‌گیرند که از هم جدا شوند. با این حال، این جدایی برای هر دوی آن‌ها دردناک است و هر دو از آن رنج می‌برند. فیلم “او” داستانی تامل‌برانگیز درباره عشق، تنهایی و ماهیت انسان بودن است. این فیلم به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا انسان‌ها می‌توانند با هوش مصنوعی روابط عاطفی واقعی برقرار کنند یا خیر.

فیلم Her

فیلم همه چیز از دست رفته ‌است (All Is Lost)

  • تاریخ اکران: ۲۰۱۳
  • کارگردان: جی.سی چاندور
  • بازیگران: رابرت ردفورد

فیلم همه چیز از دست رفته داستانی درام و پرفشار را روایت می‌کند که در آن، مردی میان‌سال با نامی نامشخص (با بازی رابرت ردفورد) به تنهایی با قایق بادبانی خود در پهنه‌ی اقیانوس هند سفر می‌کند. ناگهان، برخورد با یک کشتی باری عظیم الجثه مسیر زندگی او را به طور کامل تغییر می‌دهد. در پی این حادثه، قایق او به شدت آسیب دیده و بسیاری از تجهیزاتش از بین می‌رود. او که در میان وسعت بی‌کران اقیانوس، تنها و رها شده، برای زنده ماندن با چالش‌های هولناکی روبرو می‌شود. بدون دسترسی به امکانات ارتباطی و کمک، این مرد باید با اتکا به مهارت، ذکاوت و قدرت اراده‌ی خود، در برابر طوفان‌های سهمگین، کمبود آب و غذا، و خطرات ناشناخته‌ی اعماق دریا، به نبردی نفس‌گیر بپردازد.

فیلم All Is Lost

برچسب‌ها: تیتر یک،جاذبه،رستگاری در شاوشنک،معرفی فیلم و سریال،میان ستاره ای
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها