۲۱ فیلم و انیمیشن جدید که نباید از دست داد

- 11 دقیقه مطالعه
سال ۲۰۲۴ با تعداد زیادی از فیلم‌های جذاب و مورد انتظار، به همراه آثاری که به دلیل اعتصابات سال ۲۰۲۳ هالیوود اکران نشدند، به استقبال سینمادوستان آمد.
  • به گزارش فیلم‌نت نیوز، سال ۲۰۲۴ با تعداد زیادی از فیلم‌های جذاب و مورد انتظار، به همراه آثاری که به دلیل اعتصابات سال ۲۰۲۳ هالیوود اکران نشدند، به استقبال سینما دوستان آمد. اگرچه اعتصابات بازیگران و نویسندگان، تولید و اکران برخی فیلم‌ها را به تعویق انداخت، اما تماشاگران در این سال شاهد اکران فیلم‌های متنوعی در ژانرهای مختلف هستند که نویدبخش روزهای پرباری برای سینما و دوستداران آن است. در این مطلب فیلم‌نت برخی از این آثار را معرفی خواهیم کرد.

اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی در بخش سینما آنلاین پلتفرم فیلم‌نت

فیلم تل ماسه: بخش دوم (Dune: Part Two)

قسمت اول «تل ماسه» با وجود سکانس‌های بصری خیره‌‌کننده، حس ناتمام بودن را در مخاطب ایجاد کرد. گویی داستان در آستانه‌ نبردی بزرگ رها شده بود، اما عوامل «تل ماسه: بخش دوم» وعده داده‌ بودند که این بار تماشاگران را دست خالی از سالن سینما بیرون نفرستند. دنی ویلنوو، کارگردان فیلم با به کارگیری تیمی قوی از بازیگران، از جمله کریستوفر واکن و آستین باتلر، و با اتکا به بذرهایی که در قسمت اول کاشته است، قصد داشت نبرد خیر و شر را به تصویر بکشد و انتظارات تماشاگران را که از قسمت اول به شدت بالا رفته بود، برآورده کند. «تل ماسه: بخش دوم» بدون شک یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴  بود و نویدبخش یک اکشن حماسی و بصری خیره‌کننده که با گذشت چند ماه از اکران فیلم در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ همچنان از موضوعات محبوب و ترند بین مخاطبان و منتقدان است.

تل ماسه: بخش دوم

فیلم میکی ۱۷ (Mickey 17)

بونگ جون هو، کارگردان نامدار و برنده اسکار برای فیلم «انگل»، پس از چند سال سکوت، با فیلم علمی تخیلی «میکی ۱۷» به سینما باز می‌گردد. رابرت پتینسون، تونی کولت و مارک روفالو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. «میکی ۱۷» که براساس رمانی به همین نام نوشته ادوارد اشتون ساخته می‌شود، داستان خدمه یک سفینه فضایی را دنبال می‌کند که در حال جستجوی سیاره‌ای قابل سکونت برای انسان‌ها هستند.

فیلم، ماجراجویی گروهی از انسان‌ها را در سفری پرمخاطره به سیاره‌ای دیگر برای استعمار آن دنبال می‌کند. در این سفرهای دور و دراز، خطر مرگ همیشه همراه مسافران است، اما تکنولوژی به آن‌ها امکان می‌دهد تا با خاطرات دست‌نخورده دوباره زنده شوند. به نظر می‌رسد با فیلمی علمی تخیلی ناب و اصیل روبه‌رو هستیم که به دنبال طرح پرسش‌های فلسفی عمیق و همیشگی است. امیدواریم هالیوود به بونگ جون هو آزادی عمل بدهد و بودجه و ستاره‌های بزرگ فیلم باعث تمرکز صرف بر عظمت و جلوه‌های ویژه بصری نشود، تا فیلم نه تنها در گیشه، بلکه در ذهن و خاطرات تماشاگران نیز ماندگار شود.

کتاب منبع اقتباس «میکی ۱۷» اثر ادوارد اشتون، به دلیل پتانسیل‌های داستانی و شخصیت‌های جذابش، می‌تواند عصای دست بونگ جون هو در مسیر ساخت فیلمی اقتباسی قوی باشد. منتقدان و تماشاگران مشتاقانه منتظر «میکی ۱۷» هستند که از الان آن را یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۴ می‌دانند. باید دید بونگ جون هو در این اقتباس تا چه حد به رمان وفادار مانده و چه بخش‌هایی را حفظ یا حذف کرده است.

فیلم میکی ۱۷

فیلم مصائب مسیح: رستاخیز (The Passion Of The Christ: Resurrection)

فیلم «مصائب مسیح: رستاخیز» به کارگردانی مل گیبسون و با بازی جیم کویزل، دنباله‌ای بر فیلم پرفروش «مصائب مسیح» محصول ۲۰۰۴ است. این فیلم داستان چند روز آخر زندگی حضرت مسیح (ع) و حواریون او را روایت می‌کند.

مل گیبسون پس از ۱۸ سال، بار دیگر این داستان مذهبی را به تصویر می‌کشد و جیم کویزل نیز در نقش عیسی مسیح ظاهر خواهد شد. حضور بازیگران سرشناس دیگر، این فیلم را به یکی از مورد انتظارترین فیلم‌ها تبدیل کرده است. با وجود خدشه‌دار شدن شهرت مل گیبسون در سال‌های اخیر، «مصائب مسیح: رستاخیز» به دلیل موضوع و عواملش، کنجکاوی بسیاری را برانگیخته است.

فیلم مصائب مسیح: رستاخیز

انیمیشن الیو (Elio)

انیمیشن «الیو» به کارگردانی آدرین مولینا، داستان پسر ۱۱ ساله‌ای را روایت می‌کند که به اشتباه به فضا سفر می‌کند و در سیاره‌ای دیگر فرود می‌آید. او ناخواسته به سفیر زمین تبدیل می‌شود و ماجراهای جذابی را در این سیاره تجربه می‌کند. این انیمیشن که بیست و هشتمین فیلم بلند پیکسار است، به نظر داستانی تازه‌ و جذاب دارد و می‌تواند نظر کودکان و بزرگسالان را جلب کند. آدرین مولینا سابقه کارگردانی انیمیشن‌های محبوبی مانند «کوکو» و «لوکا» را دارد. پیکسار نیز به عنوان خالق انیمیشن‌های تحسین‌شده، از «الیو» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های در حال ساخت یاد می‌کند. این انیمیشن شانس زیادی برای درخشش در فصل جوایز، به خصوص در بخش انیمیشن دارد و می‌تواند رقیبی جدی برای «درون بیرون ۲» باشد.

انیمیشن الیو

فیلم مرد ساده لوح (The Fall Guy)

«مرد ساده لوح» به کارگردانی دیوید لیچ، فیلمی اکشن و رزمی است که داستان یک بدلکار را دنبال می‌کند که به یک جایزه‌بگیر تبدیل می‌شود. این فیلم که از روی یک برنامه تلویزیونی دهه‌ی هشتاد میلادی ساخته شده است، شباهت‌هایی به داستان زندگی خود دیوید لیچ دارد و می‌تواند بهترین کار او لقب بگیرد. رایان گاسلینگ و امیلی بلانت، بازیگران اصلی این فیلم هستند، گرچه مدت کمی از اکران فیلم «بدلکار» گذشته است اما در همین فاصله کوتاه نیز بینندگان بسیاری داشته است.

فیلم مرد ساده لوح

انیمیشن پاندای کونگ‌فو کار ۴ (Kung Fu Panda 4)

انیمیشن پاندای کونگ فو کار ۴ به کارگردانی مایک میچل و حضور ستارگانی مانند: جکی چان، جک بلک، داستین هافمن و آنجلینا جولی ۸ مارس ۲۰۲۴ اکران شد. این انیمیشن که دنباله‌ای بر سری محبوب «پاندای کونگ فو کار» است، به نظر می‌رسد با ارتقای کیفیت انیمیشن‌سازی و داستانی جذاب‌تر، نظر مخاطبان را جلب کرده است. با توجه به اقبال عمومی که نسبت به این انیمیشن شکل گرفته است احتمال می‌رود که «پاندای کونگ فو کار ۴» به یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های سال تبدیل شود.

انیمیشن پاندای کونگ‌فو کار ۴

فیلم یک مکان ساکت: روز یک (A Quiet Place: Day One)

قسمت دوم «یک مکان ساکت» با وجود افزایش سکانس‌های اکشن و جلوه‌های ویژه، از جذابیت و شخصیت‌های به‌یادماندنی قسمت اول فاصله دارد. تمرکز بیش از حد بر اکشن، به ضرر تعلیق و ترس فیلم تمام شده و بازی با سکوت که نقطه قوت قسمت اول «یک مکان ساکت» بود، دیگر در این فیلم وجود خارجی ندارد. به نظر می‌رسد هالیوود با بزرگتر کردن ابعاد فیلم، از اصالت و ریشه‌های آن دور شده است. مخاطبان در انتظار اکران فیلم «یک مکان ساکت: روز اول» هستند.

فیلم یک مکان آرام: روز یک

فیلم ددپول و ولورین: ددپول ۳ (Deadpool & Wolverine: Deadpool 3)

فیلم «ددپول ۳» به کارگردانی شان لوی و با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن، دنباله‌ای بر دو فیلم ابر قهرمانی قبلی ددپول۱ و ددپول۲ است. این فیلم ددپول را در کنار ولوورین در یک ماجراجویی جدید به تصویر می‌کشد. فضای طنز و شوخی‌های بزرگسالانه، «ددپول ۳» را از دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی متمایز می‌کند. همچنین حضور دو شخصیت محبوب ددپول و ولوورین، این فیلم را به یکی از مورد انتظارترین  فیلم‌های ۲۰۲۴ تبدیل کرده است.

فیلم ددپول و ولورین: ددپول ۳

فیلم فیوریوسا (Furiosa: A Mad Max Saga)

فیلم فیوریوسا به کارگردانی جرج میلر و با بازی آنا تیلور جوی و کریس همسورث، پیش‌درآمدی بر فیلم «مد مکس: جاده خشم» است. این فیلم که در تاریخ ۲۴ ماه می اکران خواهد شد، به گذشته‌ شخصیت فیوریوسا می‌پردازد و داستان تبدیل شدن او به یک جنگجو نترس را روایت می‌کند. جرج میلر پس از موفقیت «جاده خشم»، بار دیگر به دنیای «مد مکس» بازگشته است. او در این فیلم با استفاده از سکانس‌های اکشن جذاب و گسترش جهان داستانی، نوید یک فیلم تماشایی و موردانتظار را به مخاطبان می‌دهد.

فیلم مد مکس فیورسا

انیمیشن گارفیلد (Garfield)

انیمیشن گارفیلد به کارگردانی مارک دیندال و با صداپیشگی کریس پرت، نیکلاس هولت و ساموئل ال جکسون، بازگشتی به دنیای این گربه‌ی دوست‌داشتنی است. این انیمیشن از ترکیب انیمیشن و لایو اکشن استفاده می‌کند و گارفیلد را به عنوان تنها شخصیت انیمیشنی در دنیای واقعی به تصویر می‌کشد. پیشرفت تکنولوژی و حضور صداپیشگانی مثل کریس پرت و ساموئل ال جکسون، «گارفیلد» را به یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های ۲۰۲۴ تبدیل کرده است. این انیمیشن می‌تواند هم مخاطبان قدیمی را جذب و هم نسل جدید را با این شخصیت محبوب آشنا کند.

انیمیشن گارفیلد

فیلم پسران بد ۴ (Bad Boys 4)

فیلم «پسران بد ۴» به کارگردانی عادل العربی و بلال فلاح، دنباله‌ای بر سه فیلم قبلی «پسران بد»، «پسران بد ۲» و «پسران بد برای زندگی» است. این فیلم ویل اسمیت و مارتین لارنس را در نقش دو پلیس پا به سن گذاشته به تصویر می‌کشد که بار دیگر با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شوند. با وجود سابقه‌ درخشان ویل اسمیت و مارتین لارنس، تطبیق دادن بالا رفتن سن و سال آن‌ها با اتفاقات فیلم ممکن است چالش‌برانگیز باشد. «پسران بد ۴» از جمله فیلم‌های موردانتظار سال جاری میلادی است که امید می‌رود با تکیه بر اکشن جذاب و لحن کمدی، تجربه‌ای سرگرم‌کننده را برای مخاطبان رقم بزند.

فیلم پسران بد ۴

انیمیشن درون بیرون ۲ (Inside Out 2)

انیمیشن درون و بیرون ۲ به کارگردانی کلسی مان، دنباله‌ انیمیشن تحسین‌شده «درون و بیرون ۱» است. این انیمیشن بار دیگر به دنیای ذهن و احساسات یک دختر نوجوان باز می‌گردد. پس از موفقیت «درون و بیرون ۱»، انتظارات برای قسمت دوم این انیمیشن بسیار بالا است. این انیمیشن با ایده‌های خلاقانه و شخصیت‌های جذاب، به بررسی مضامین عمیق روانشناسی می‌پردازد و به گونه‌ای آن‌ها را به تصویر می‌کشد که برای مخاطبان در هر سنی جذاب باشد. «درون و بیرون ۲» به عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود و می‌تواند بار دیگر نظر منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کند.

انیمیشن درون و بیرون 2

فیلم ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ بخش دوم (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part Two)

فیلم «ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ بخش دوم» به کارگردانی کریستوفر مک‌کواری، دنباله‌ای بر فیلم «ماموریت: غیرممکن – روز شمار مرگ» است که در سال ۲۰۲۳ اکران شد. این فیلم داستان نیمه‌تمام ایتن هانت و تیمش را دنبال می‌کند. تام کروز بار دیگر در نقش ایتن هانت، ابر جاسوس جسور و کاربلد، ظاهر می‌شود. سایمون پگ، ربکا فرگوسن و ونسا کربی از دیگر بازیگران این فیلم هستند. «ماموریت: غیرممکن – روز شمار مرگ بخش دوم» به دلیل سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز، بدل‌کاری‌های تام کروز و داستان جذابش، یکی از مورد انتظارترین  فیلم‌های در حال ساخت است.

فیلم ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ بخش دوم

انیمیشن من نفرت‌انگیز ۴ (Despicable Me 4)

انیمیشن من نفرت‌انگیز ۴ به کارگردانی پارتیس دلاگ و کریس رناد، دنباله‌ای بر انیمیشن محبوب «من نفرت‌انگیز» است. این انیمیشن که در سال جاری میلادی اکران می‌شود، به داستان گرو، شخصیت شرور دوست‌داشتنی، می‌پردازد و ماجراهای جدید او را به تصویر می‌کشد. پس از موفقیت انیمیشن «من نفرت‌انگیز» و محبوبیت شخصیت‌های آن، «من نفرت‌انگیز ۴» به عنوان یکی از مورد انتظارترین  انیمیشن‌های ۲۰۲۴ شناخته می‌شود. در این انیمیشن، شاهد بازگشت گرو و مینیون‌ها خواهیم بود و داستان حول محور آن‌ها و ماجراجویی‌های جدیدشان می‌چرخد. لحن طنز و شوخ و شنگ انیمیشن «من نفرت‌انگیز ۴» می‌تواند نظر مخاطبان در هر سنی را به خود جلب کند.

انیمیشن من نفرت‌انگیز ۴

انیمیشن موفاسا: شیرشاه (Mufasa: The Lion King)

انیمیشن «موفاسا: شیرشاه» به کارگردانی بری جنکینز، پیش‌درآمدی بر انیمیشن محبوب «شیرشاه» است. این انیمیشن به داستان زندگی موفاسا، پدر سیمبا و به قدرت رسیدن او می‌پردازد. این انیمیشن به دوره‌ قبل از مرگ موفاسا و ماجراهای سیمبا می‌رود و داستانی ناگفته را روایت می‌کند. با وجود استفاده از ایده‌ای امتحان پس داده، «موفاسا: شیرشاه» با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و به روز، می‌تواند نظر مخاطبان جدید را به خود جلب کند. انیمیشن «شیرشاه» در سال ۱۹۹۰ میلادی به عنوان یکی از مهم‌ترین انیمیشن‌های تاریخ شناخته شد و داستان مبارزه‌ی خیر و شر را در قالب داستانی جذاب به تصویر کشید. نسخه‌های لایو اکشن این انیمیشن نیز با موفقیت روبرو شدند و حال «موفاسا: شیرشاه» به عنوان پیش‌درآمدی بر این داستان، نوید یک انیمیشن تماشایی و موردانتظار را می‌دهد.

انیمیشن موفاسا: شیرشاه

فیلم ونوم ۳ (Venom 3)

فیلم «ونوم ۳» به کارگردانی کلی مارسل، دنباله‌ای بر فیلم‌های «ونوم» و «ونوم ۲» است. در این اثر تام هاردی را بار دیگر در نقش ادی براک و ونوم به تصویر می‌کشد. «ونوم ۳» به بررسی شخصیت ونوم می‌پردازد که برخلاف دیگر شرورهای ابرقهرمانی، بیشتر قربانی است تا بدذات. تام هاردی با بازی در نقش ونوم، نشان داده که برای ایفای نقش شرورها مناسب‌تر از قهرمانان است. انتظار می‌رود «ونوم ۳» پر از سکانس‌های اکشن جذاب باشد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۴ شناخته شود.

فیلم ونوم ۳

فیلم جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie a deux)

فیلم جوکر: جنون مشترک به کارگردانی تاد فیلیپس، دنباله‌ای بر فیلم «جوکر» است. این فیلم داستان واکین فینیکس را بار دیگر در نقش جوکر به تصویر می‌کشد و لیدی گاگا نیز در آن به ایفای نقش می‌پردازد. «جوکر: جنون دو نفر» به گسترش جهان داستانی «جوکر» می‌پردازد و شخصیت‌های جدیدی را به داستان اضافه می‌کند. با وجود سابقه‌ی هالیوود در ساخت دنباله‌های ضعیف، بازی واکین فینیکس و حضور لیدی گاگا، «جوکر: جنون دو نفر» را به یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های ۲۰۲۴ تبدیل کرده است.

فیلم جوکر: جنون دو نفر

فیلم گلادیاتور ۲ (Gladiator 2)

فیلم «گلادیاتور ۲» به کارگردانی ریدلی اسکات، ادامه‌ای بر فیلم تحسین‌شده «گلادیاتور» است. این فیلم که در سال میلادی جاری اکران خواهد شد، داستان لوسیوس، پسر ژنرال ماکسیموس دسیموس مریدیوس، را دنبال می‌کند. «گلادیاتور ۲» پس از سال‌ها، ریدلی اسکات را به ژانر تاریخی بازمی‌گرداند و نوید یک فیلم هیجان‌انگیز و پرمخاطب را می‌دهد. حضور بازیگران برجسته‌ای مانند دنزل واشنگتن، پدرو پاسکال و کانی نیلسن، جذابیت این فیلم را دوچندان می‌کند. انتظار می‌رود که «گلادیاتور ۲» با نبردهای گلادیاتورها و ارتش‌ها، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۴، و حتی بهترین فیلم سال، شناخته شود.

فیلم گلادیاتور ۲

فیلم شرور: قسمت اول (Wicked: Part One)

فیلم «شرور: قسمت اول» به کارگردانی جان ام چو، اقتباسی از «نوای برادوی» نخستین فیلم موزیکال بلند تاریخ سینما به همین نام است. این فیلم داستان جادوگر شرور شهر اوز را از زاویه‌ای متفاوت روایت می‌کند. «شرور: قسمت اول» به جای تمرکز بر دوروتی و همراهانش، به زندگی و گذشته‌ جادوگر شرور می‌پردازد. این فیلم از جلوه‌های ویژه عظیم و ترانه‌های زیبایی بهره می‌برد و می‌تواند به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۴ شناخته شود. نقدی که به این فیلم وارد است، دو قسمتی بودن آن است. هالیوود در سال‌های اخیر تمایل به ساخت فیلم‌های دو یا چند قسمتی پیدا کرده که این موضوع از نظر برخی مخاطبان ناخوشایند است. با وجود این نقد، «شرور: قسمت اول» به دلیل داستان جذاب، جلوه‌های ویژه و ترانه‌های زیبا، می‌تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

فیلم شرور: قسمت اول

انیمیشن ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم (The Lord Of The Rings: The War Of Rohirrim)

انیمیشن «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم» به کارگردانی کنجی کامیاما، پیش‌درآمدی بر انیمیشن «ارباب حلقه‌ها: دو برج» است. این انیمیشن که در ماه دسامبر سال جاری میلادی اکران خواهد شد، داستان هلم پتک‌ مشت، پادشاه افسانه‌ای روهان، را روایت می‌کند. «جنگ روهیریم» به ۱۸۳ سال قبل از اتفاقات «ارباب حلقه‌ها: دو برج» بازمی‌گردد و به نبرد جانانه‌ مردم روهان با امپراطوری شر می‌پردازد.

انیمیشن ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم

لایو اکشن سونیک خارپشت ۳ (Sonic The Hedgehog 3)

لایو اکشن «سونیک خارپشت ۳» به کارگردانی جف فاولر، دنباله‌ای بر فیلم‌های «سونیک خارپشت» و «سونیک خارپشت ۲» است. این فیلم که طبق اعلام رسمی در ماه دسامبر سال جاری میلادی اکران خواهد شد، بن شاورتز را بار دیگر در نقش سونیک و ادریس البا را در نقش ناکلز به تصویر می‌کشد. در «سونیک خارپشت ۳» شاهد حضور تیلز و احتمالاً یک بدمن جدید خواهیم بود. جیم کری در این فیلم حضور نخواهد داشت و این موضوع می‌تواند از جذابیت آن بکاهد. فیلم‌های «سونیک خارپشت» تاکنون مورد پسند منتقدان واقع نشده‌اند و باید دید که «سونیک خارپشت ۳» می‌تواند نظر آن‌ها را تغییر دهد یا خیر.

لایو اکشن سونیک خارپشت ۳

برچسب‌ها: معرفی فیلم و سریال
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها