آشنایی با بهترین انیمیشن‌های پیکسار
- 13 دقیقه مطالعه

طرفداران فیلم‌های انیمیشن در فهرست آثار محبوب‌شان حتما چندتایی اثر از پیکسار هم دارند؛ استودیویی ماندگار و افسانه‌ای.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، وقتی از جادوی پیکسار صحبت می‌کنیم از سحرآمیز بودن انیمیشن‌هایی صحبت می‌کنیم که در طول تاریخ چند ده ساله عمر این استودیوی انیمیشن سازی ساخته شده و توانستند جوایز سینمایی زیادی را درو کند. باید بدانید پیکسار تا امروز نامزد بیش از ۱۰۰۰ جایزه معتبر سینمایی شده و توانسته ۴۸۵ مورد از این جایز را به خانه ببرد. به‌عنوان مثال محصولات پیکسار تا امروز ۴۷ بار نامزد اسکار شدند و ۲۳ بار این جایزه را از آن خود کردند و جوایز سینمایی معتبر دیگری نیز در کارنامه این استودیو وجود دارد، اما جادوی پیکسار یک جایزه یا به بیانی بهتر، یک دستاورد مهم دیگر هم دارد: ورود به قلب مخاطبان و به‌دست آوردن هواداران دو آتشه در دنیا که تنها با شنیدن نام پیکسار اطمینان خاطر دارند که با یک اثر فوق‌العاده روبرو هستند.

در این مطلب به برترین انیمیشن‌های پیکسار اشاره داریم و قصد داریم با مرور این آثار، فهرستی از بهترین انیمیشن‌هایی را که می‌توانید با اطمینان از کیفیت آن‌ها به تماشایشان بنشینید گردآوری کنیم.

با بهترین انیمیشن های ۲۰۲۴ آشنا شوید.

انیمیشن دایناسور خوب (The Good Dinosaur)

The Good Dinosaur' Review: Finding Dino - Jon Negroni

  • امتیاز (IMDb): 6.7
  • کارگردان: پیتر سان
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۵

خلاصه انیمیشن دایناسور خوب

انیمیشن دایناسور خوب از معدود آثار پیکسار است که در گذشته‌ای بسیار دور روایت می‌شود و ما را به عصر حجر می‌برد. گرچه بسیاری از تحقیقات علمی در دنیا حکایت از این دارد که انسان‌های اولیه و دایناسورها هیچ‌گاه در یک زمان باهمدیگر زندگی نکردند اما در انیمیشن دایناسور خوب قرار نیست با عمده مستندات علمی در این مورد روبرو باشیم. «دایناسور خوب» داستان دوستی و رفاقت است و این موضوع را به‌زیبایی به‌تصویر می‌کشد. دو گونه جانوری کاملا متفاوت با یکدیگر پیمان دوستی می‌بندند و هر کاری که فکرش را بکنید، برای هم انجام می‌دهند.

آرلو یک دایناسور کوچک است با قلبی مهربان که برخلاف هیبتش، بسیار ترسو است. یک روز که آرلو به رودخانه می‌افتد و راه خانه را گم می‌کند، مجبور می‌شود با پسری شیطان و وروجک از گونه بشر همراه شود تا بتواند با کمک او راه خانه را پیدا کند. این پسر بچه بدون اسم دلیل اصلی گم شدن آرلو است و با اینکه رابطه خوبی با این دایناسور ندارد اما تصمیم می‌گیرد تا به دایناسور کوچولوی ترسو کمک کند تا به آغوش گرم خانواده خود برگردد.

«دایناسور خوب» در زمان اکران خود نتوانست آنطور که باید به سوددهی برسد و می‌توان گفت اولین شکست تجاری پیکسار در گیشه به حساب می‌آید اما این موضوع دلایل متفاوتی داشت و به کیفیت این اثر برنمی‌گردد. همزمانی اکران شدن دایناسور خوب با چند اثر موفق دیگر و عدم تبلیغات درست پیرامون «دایناسور خوب» باعث شد که این اثر پیکسار در زمان اکران نتواند موفق ظاهر شود اما با گذشت زمان، جادوی این اثر هم به تمام دوستداران انیمیشن تزریق شد و دایناسور خوب حالا یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌ها و متفاوت‌ترین آثار پیکسار به شمار می‌رود.

انیمیشن شجاع (Brave)

Resource - Brave: Film Guide - Into Film

  • امتیاز (IMDb): 7.1
  • کارگردان: برندا چپمن، مارک آندروز
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

خلاصه انیمیشن شجاع

انیمیشن شجاع اولین پرنسس دنیای پیکساری را به دنیا معرفی کرد؛ شاهدختی کاملاً متفاوت با کاراکترهایی که پیش از این دیزنی به جهانیان نشان داده بود. پیکسار در انیمیشن شجاع (دلیر) دختری را به تصویر کشید که جنگجو بود و از زمین و زمان نمی‌ترسید و با تمامی مشکلات خود مستقیماً دست و پنجه نرم می‌کرد بدون آنکه نیاز به شاهزاده سوار بر اسب سفیدی داشته باشد. انیمیشن شجاع سردمدار ایجاد تمایز در روایت‌های تکراری و کلاسیک انیمیشن‌های دیزنی بود و توانست با نشان دادن یک پرنسس متفاوت، دختران مدرن امروزی را هدف بگیرد.

داستان «انیمیشن شجاع» درباره دختری به اسم مریدار است که با مادر خودش ملکه الینور و سه برادر دوقلوی خود در پادشاهی اسکاتلند زندگی می‌کند. مریدا برخلاف خواسته مادرش قصد ندارد مانند یک پرنسس لوس رفتار کند و برخلاف دختران هم سن و سال خود، به‌دنبال رعایت کردن آداب اشرافی کاخ نیست و بیشتر از آنکه به‌دنبال زیورآلات و لباس‌های زیبا و آرایش باشد، دوست دارد تا سوار بر اسب خودش به دشت برود و تمرین تیراندازی و شمشیربازی کند. مریدا روحیه‌ای شجاع و دلیر دارد و به تمامی خواستگارانش که از سرزمین‌های دور و نزدیک می‌آیند، پاسخ منفی می‌دهد.

مریدا با جادوگری در جنگل ملاقات می‌کند و از او می‌خواهد تا بتواند سرنوشت زندگی‌اش را عوض کند. جادوگر به او یک معجون سحرامیز می‌دهد تا به مادرش بدهد و این کار باعث می‌شود تا الینور تبدیل به یک خرس سیاه بزرگ شود. الینور در کالبد خرس همچنان احساس مادرانه و انسانی خود را حفظ کرده و دخترش سعی می‌کند تا این طلسم را از بین ببرد اما برای این کار باید دست به کارهایی بزند که دقیقاً از آن مطلع نیست و جادوگری هم در کار نیست تا به او برای درست کردن اوضاعی که پیش آمده، کمک کند.

انیمیشن زندگی یک حشره(A Bug’s Life)

A Bug's Life Review | Movie - Empire

  • امتیاز (IMDb): 7.2
  • کارگردان: جان لستر، اندرو استانتون
  • تاریخ انتشار: ۱۹۹۸

خلاصه انیمیشن زندگی یک حشره

انیمیشن «زندگی یک حشره» از اولین آثار استودیو پیکسار به شمار می‌رود و آغازگر سلسله انیمیشن‌هایی بود که با محوریت کاراکتری از دنیای حشرات ساخته می‌شد. این انیمیشن‌ها که امروزه تعدادشان بسیار کمتر شده، در یک برهه زمانی خاص تبدیل به ترند دنیای انیمیشن سازی شده بودند و تقریباً همه استودیوها سراغ حشراتی مانند مورچه و زنبور برای روایت یک داستان جذاب رفتند. زندگی یک حشره اولین انیمیشن سه بعدی آنامورفیک به حساب می‌آید و در سالی اکران شد که رقیبی چون «مورچه‌ای به نام زی» داشت؛ یک انیمیشن دیگر با محوریت کاراکتر حشرات که برخلاف زندگی یک حشره از صداپیشگان مطرحی برای صداگذاری شخصیت‌ها در آن استفاده شده بود.

داستان «زندگی یک حشره» درباره یک گروه بزرگ از مورچه ها است که دائما توسط ملخ‌های پلید و شیطانی مورد حمله قرار می‌گیرند و آن‌ها را تهدید می‌کنند. رئیس این ملخ‌ها شخصی به اسم هاپر است که تصمیم گرفته تا آذوقه مورچه‌ها را هر از گاهی چپاول کند و مورچه‌ها تبدیل به نوکرانی برای این حشرات شدند. فلیک نام مورچه‌ای جوان در این گروه است و تصمیم می‌گیرد تا جلوی زورگویی هاپر و دیگر ملخ‌های دشمن بایستد و برای این کار به شهر می‌رود تا بتواند با یک گروه کمکی برگردد.

کوین اسپیسی تنها ستاره بین صداپیشگان این انیمیشن به حساب می‌آید و توانست با قدرت صدای جادویی خود به شخصیت هاپر، یک بعد منفی قوی و وحشتناک تزریق کند. آنطور که سازندگان اعلام کردند آن‌ها داستان این انیمیشن را بر اساس یک قصه فولکلوریک قدیمی از حکایات ازوپ با نام «مورچه و ملخ» الهام گرفتند. این اثر توانست با فروش ۳۶۳ میلیون دلاری بیش از سه برابر بودجه خود بفروشد و از این لحاظ از رقیب خود یعنی «مورچه‌ای به نام زی» (ساخته استودیو دریم ورکس) پیشی بگیرد.

انیمیشن دانشگاه هیولاها(Monsters University)

Monsters University' pledges to be true to frat life

  • امتیاز (IMDb): 7.2
  • کارگردان: دن اسکانلون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

انیمیشن کارخانه هیولا ها را در فیلم نت تماشا کنید.?

خلاصه انیمیشن دانشگاه هیولاها

جهان هیولاهایی که استودیو پیکسار خلق کرده از معدود جهان‌های سینمایی این کمپانی است که تاکنون به شکل‌های مختلف ادامه داشته و از دل آن آثار متفاوتی بیرون آمده است. دنیای هیولاها با انیمیشن «شرکت هیولاها» با نام انگلیسی Monster Inc در سال ۲۰۰۱ ساخته شد و پس از ۲۲ سال قسمت دوم این فرنچایز با نام دانشگاه هیولاها روانه اکران شد. «دانشگاه هیولاها» در واقع یک اسپین آف برای این سری به شمار می‌آید و به‌جای آنکه روایتگر ادامه داستان قسمت اول باشد، به دوران جوانی کاراکترهای اصلی خود یعنی مایک وازفسکی و جیمز پی سالیوان سر می‌زند.

داستان به مدت‌ها قبل از قسمت اول رفته و ما با جوانی مایک آشنا می‌شویم؛ هیولای کوچک سبز رنگ و یک چشمی که دوست دارد تا یک ترساننده برتر در دنیا شود. در جهان هیولاها، برخی از آن‌ها در شرکت‌هایی کار می‌کنند که شبانه با درب‌هایی جادویی به اتاق خواب بچه‌های انسان سرک می‌کشند و با ترساندن این طفلان معصوم و با قدرت جیغ آن‌ها، انرژی برق دنیای هیولایی خود را تأمین می‌کنند. مایک با یک هیولای کاملا متفاوت نسبت به خودش به اسم سالیوان رفاقت پیدا می‌کند و هر دو به دانشگاه می‌روند و تصمیم می‌گیرند که مسیر ترساننده برتر را باهمدیگر سپری کنند.

انیمیشن «دانشگاه هیولاها» توانست همانند قسمت اول خود با موفقیت در گیشه و همچنین تحسین منتقدین روبرو شود و راه را برای ادامه این فرنچایز باز کند. سال‌ها بعد استودیو پیکسار با ساخت یک سریال انیمیشنی به اسم Monsters At Work (هیولاها در سر کار) دنیای انیمیشن‌های هیولایی خود را گسترش داد. این سریال انیمیشنی دنباله‌ای بر قصه انیمیشن اصلی بود و در حال حاضر دو فصل از آن ساخته شده که با استقبال مخاطبین همراه شده است.

انیمیشن در جست و جوی دوری (Finding Dory)

Finding Dory - Disney+ Hotstar

  • امتیاز (IMDb): 7.2
  • کارگردان: اندرو استنتون
  • تاریخ انتشار:۲۰۱۶

خلاصه انیمیشن درجست و جوی دوری

انیمیشن در جستجوی دوری نیز مانند اثر قبلی که معرفی کردیم، یک دنباله دیرهنگام برای یکی از موفق‌ترین آثار پیکسار به شمار می‌آید. این اثر بعد از گذشت بیش از ۱۳ سال به‌عنوان ادامه داستان انیمیشن در جستجوی نمو اکران شد و توانست دنیای دریایی پیکسار را بیشتر به علاقه‌مندان خود معرفی کند. در انیمیشن «در جستجوی دوری»، محوریت داستان روی یکی از کاراکترهای فرعی انیمیشن اصلی یعنی دوری بوده و ضمن حضور کاراکترهای قدیمی، شخصیت‌هایی جدید و بامزه نیز معرفی شدند.

داستان انیمیشن یک سال بعد از قسمت اول روایت می‌شود. ۳۶۵ روز از زمانی که پدر نمو یعنی مارلین توانسته فرزند گمشده خود را پیدا کند می‌گذرد و دوری که همچنان در جوار این خانواده زندگی می‌کند و از بیماری فراموشی رنج می‌برد؛ ناگهان خاطره‌ای محو از دوران بچگی‌اش را جلوی چشمش می‌بیند. دوری با دیدن این خاطرات پراکنده و نامفهوم می‌فهمد که خانواده‌ای در آن سوی دریاها دارد و قصد می‌کند تا به دیدار آن‌ها برود. دوستان دوری او را در این سفر دور و دراز تنها نمی‌گذارند و دوری در این سفر با خطرات فراوانی روبرو می‌شود به‌طوری که مارلین و نمو مجبور می‌شوند بارها و بارها او را از دست حوادث نجات دهند.

انیمیشن به پیش (Onward)

Disney: 10 Things That Don't Make Sense About Onward

  • امتیاز (IMDb): 7.4
  • کارگردان: دن سانیون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۰

خلاصه انیمیشن به پیش

انیمیشن به پیش به رابطه برادری و پدر و پسری می‌پردازد و دست روی نقطه خاصی از روابط انسانی گذاشته که در آثار پیشین پیکسار دیده نمی‌شود. به‌پیش یکی از به‌اصطلاح دلی‌ترین آثاری است که توسط خالق آن ساخته شده و این موضوع را چندین بار در مصاحبه‌های مختلف بیان کرده است. «به‌پیش» در دوران شیوع ویروس کرونا به دست تماشاگران رسید و توانست به استقبال خوبی مواجه شود.

داستان درباره دو برادر است که تقریباً متضاد یکدیگر هستند. آن‌ها در سرزمینی زندگی می‌کنند که دیگر در آن جادو وجود ندارد و علم، جایگزین جادو شده است با این حال همچنان گونه‌هایی همچون الف‌ها و ترول‌ها و سنتورها و… در این جهان زندگی می‌کنند. ایان و بارلی پدر خود را از دست داده‌اند و با مادرشان زندگی می‌کنند و یک روز به یک عصای جادویی و یک کتابچه جادویی دست پیدا می‌کنند. آن‌ها با تحقیق روی ورد جادویی که به دستشان رسیده می‌فهمند که می‌توانند پدر خود را به مدت ۲۴ ساعت به زندگی بازگردانند اما روند ادای جادو با مشکلاتی مواجه می‌شود و اوضاع آنطوری که آن‌ها دلشان می‌خواست، پیش نمی‌رود.

پیکسار در انیمیشن «به‌پیش» از بازیگران مطرحی برای صداپیشگی استفاده کرد و این کار برای این استودیو چندان رایج نیست. تام هالند و کریس پرت صداپیشگان اصلی این انیمیشن بودند و توانستند با قرض دادن صدای خود به کاراکترها، اثری شگفت انگیز بیافرینند. انیمیشن به‌پیش دنیایی جادویی اما بدون جادو را به تصویر می‌کشد و با اینکه کمترین فروش را بین اثار پیکسار دارد اما جزو اثار ماندگار این کمپانی به حساب می‌آید.

انیمیشن لوکا (Luca)

Pixar's Luca isn't a gay romance, or a romance at all, says director -  Polygon

  • امتیاز (IMDb): 7.4
  • کارگردان: انریکو کازاروزا
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۱

خلاصه انیمیشن لوکا

انیمیشن لوکا هم در پایان دوران شیوع ویروس کرونا پخش شد و چندی پیش با پایان یافتن شیوع این ویروس مرگبار، به سینماها بازگشت و رنگ اکران عمومی در سالن‌ها را نیز دید. این انیمیشن جزو آثاری است که بسیاری از منتقدین ان را همرده با آثار هایائو میازاکی می‌دانند و باور دارند «لوکا» تا حد زیادی به دنیای انیمه‌های سینمایی ژاپنی وابسته است. داستان انیمیشن «لوکا» هم درباره رفاقت است؛ سوژه‌ای که پیکسار چندین بار دست روی آن گذاشته و هر بار با یک روایت متفاوت، آن را با سر و شکلی جذاب به مخاطب ارائه داده است. «لوکا» درباره پذیرش تفاوت‌ها در رفاقت و دنیای متفاوت افراد از یکدیگر هم است و به کودکان و نوجوانان یاد می‌دهد که همه با هر نژادی می‌توانند کنار هم زندگی کنند.

داستان انیمیشن در دهه پنجاه میلادی می‌گذرد درباره یک سری هیولای دریایی است که در نزدیکی یک شهر واقع در کشور ایتالیا زندگی می‌کنند. یک پسربچه شر و شور با نام لوکا در یک خانواده کم جمعیت از این هیولاهای دریایی وجود دارد که علاقه زیادی به رفتن روی سطح آب دارد. لوکا و رفیقش آلبرتو در نهایت ریسک می‌کنند و به سطح آب می‌روند و متوجه می‌شوند که می‌توانند در کالبد انسان‌ها روی خشکی به زندگی ادامه دهند. لوکا و آلبرتو تبدیل به دو پسربچه شیطان و بازیگوش از جنس آدمیزاد می‌شوند و با عشق و علاقه‌ای که به جهانگردی دارند؛ تصمیم می‌گیرند تا با تهیه کردن یک موتور وسپا دور دنیا را بگردند. در این میان والدین این بچه‌ها به دنبال بازگرداندنشان به دنیای زیرین دریاها هستند چرا که باور دارند انسان‌ها اگر راز این دو پسربچه را بفهمند به آن‌ها رحم نمی‌کنند و فوراً شکارشان می‌کنند.

انیمیشن کوکو (Coco)

Coco” Is the Definitive Movie for This Moment | The New Yorker

  • امتیاز (IMDb): 8.4
  • کارگردان: لی آنکریج
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

خلاصه انیمیشن کوکو

انیمیشن کوکو انیمیشنی است که به مقوله مرگ می‌پردازد و این کار را آنچنان به زیبایی انجام می‌دهد که هیچ کودکی حین و بعد تماشای آن، از پدیده مرگ نمی‌ترسد. سازندگان این انیمیشن با جسارت خاصی به سمت سوژه مرگ رفتند و توانستند با استفاده از داستان‌های فولکلوریک مکزیکی، روایتی بدیع و موزیکال را ارائه کنند که با سایر آثار پیکسار، تفاوت‌های چشمگیری داشته باشد.

داستان انیمیشن «کوکو» درباره  یک پسربچه ۱۲ ساله با نام میگل است که عاشق موسیقی و آوازخوانی است اما این عشق در خاندان آن‌ها یک عشق ممنوعه است چرا که نوازندگی در خانواده آن‌ها قدغن اعلام شده است. میگل که قصد دارد در یک مسابقه موسیقی در جشن سنتی روز مردگان شهرشان شرکت کند، با مخالفت خانواده روبرو شده و مجبور می‌شود با یک گیتار دزدی از سر مزار مشهورترین نوازنده شهرشان، به این مسابقه برود. این گیتار جادویی او را به جهان دیگر می‌برد و میگل رسماً وارد دنیای مردگان می‌شود و با ارواح و درگذشتگان ملاقات می‌کند.

انیمیشن ««کوکو» به فروش هنگفتی در زمان اکران خود دست پیدا کرد و توانست جوایز متعددی را هم از جشنواره‌های مختلف ببرد. انیمیشن «کوکو» از معدود آثار موزیکال پیکسار به شمار می‌رود و آوازها در آن حرف اول و آخر را می‌زنند. دنیای شاد مردگان در کنار دنیای تیره و تار زندگان تضاد جالبی می‌آفریند و این پارادوکس به جذابیت انیمیشن افزوده است. «کوکو» به‌جز جایزه اصلی بهترین انیمیشن در مراسم اسکار سال ۲۰۱۷، برنده اسکار بهترین ترانه هم در همان دوره شده است.

انیمیشن وال- ای (Wall- E)

Why WALL-E Perfectly Demonstrates the Beauty of Life – The Art of Vibing

  • امتیاز (IMDb): 8.4
  • کارگردان: اندرو استنتون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۸

خلاصه انیمیشن وال-ای :

انیمیشن وال-ای یکی از بهترین انیمیشن‌های استودیو پیکسار است که دل میلیون‌ها تماشاگر در دنیا را به دست آورده و کاری کرده که آن‌ها عاشق کاراکتر بدون دیالوگ وال-ای شوند. وال-ای اثری است که ضمن یادآوری اقدامات مخربانه بشریت علیه محیط زیست و نابودی سیاره زمین، به مقوله عشق می‌پردازد و یکی از عاشقانه‌ترین آثار پیکسار به حساب می‌آید. زوج وال-ای و ایوا که دو شخصیت اصلی این انیمیشن به شمار می‌آیند، بهترین زوج عاشقانه انیمیشن‌های پیکسار هستند.

داستان «وال-ای» در آینده‌ای دور در کره زمین رخ می‌دهد. سال ۲۸۰۰ میلادی است و انسان‌ها چند صد سال است که زمین را بخاطر اینکه دیگر جای خوبی برای زندگی نبوده، ترک کردند. درواقع بشریت آنچنان در کره زمین به تولید زباله و سموم مشغول بوده که باعث مرگ سیاره زمین شده و آن را غیرقابل سکنه کرده است. پس از گذشت این هفتصد سال، تنها کسی که در کره زمین باقی مانده یک ربات هوشمند آشغال جمع‌کن است که صبح به صبح از کاشانه خود بیرون زده و با مسئولیت‌پذیری تمام، به تمیز کردن کره زمین می‌پردازد. او توانسته پسماندهای زیادی را به وسیله هیبت کوچک خودش فشرده سازی کند و آن‌ها را به صورت مکعب‌های ریز درآورده و روی هم تلنبار کند. درواقع آنچه روی کره زمین باقی مانده برج‌هایی از آشغال بوده که همگی توسط وال-ای درست شده است. یک روز وال-ای در حین انجام کارهای همیشگی خود با یک سفینه فضایی مواجه می‌شود که در آن یک ربات سفید رنگ با نام ایو قرار دارد؛ رباتی که از طرف بشریت در کهکشان‌های دور به کره زمین فرستاده شده تا یک بررسی مجدد از وضعیت خانه اولیه انسان‌ها داشته باشد.

«وال-ای» کاراکتری است که در تمام مدت زمان انیمیشن هیچ دیالوگی جز صدا زدن نام ایو به زبان نمی‌آورد اما تمامی اصوات نامفهومی که از او شنیده می‌شود، حساب شده و دقیق بوده به‌طوری که سازندگان اعلام کردند برای صداگذاری وال-ای از چندین روانشناس کمک گرفتند تا بتوانند خواسته‌های او را از طریق این اصوات بیان کنند. وال-ای ربات تنهایی است که عشق را در ایو می‌بیند و تصمیم می‌گیرد هرکاری کند تا به معشوق خود برسد. «وال-ای» یکی از بهترین الگوهایی است که هر نوجوانی می‌تواند در زندگی از او درس بگیرد.

در جستجوی نمو (Finding Nemo)

Finding Nemo' Set the Standard for How We See the Ocean on Film

  • امتیاز (IMDb): 8.2
  • کارگردان: اندرو استنتون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۳

انیمیشن در جستجوی نمو را در فیلم نت تماشا کنید.?

خلاصه انیمیشن در جست و جوی نمو

انیمیشن «در جست و جوی نمو» آغاز ورود پیکسار به دنیای زیر دریاها بود و توانست با این اثر قدرت گرافیکی مجموعه خود را به رخ دیگران بکشد. نمو کاری کرد که انیمیشن‌هایی با داستان زیر دریاها بیشتر از پیش ساخته شوند و آثاری چون داستان کوسه و… هم پایشان به سینما باز شود. در جستجوی نمو درباره لزوم اشتباه کردن و درس عبرت گرفتن از آن‌ها است و به والدین گوشزد می‌کند تا در برخی مواقع فرزندان خود را رها کنند و به آن‌ها فرصت چشیدن طعم روزگار را بدهند.

داستان انیمیشن در زیر آب‌ها می‌گذرد و ما با یک خانواده دلقک ماهی روبرو می‌شویم که متشکل از یک پدر و پسر است. مادر این خانواده پیششان نیست و از همین رو پدر خانواده حساسیت بیش از حدی روی یکی یکدانه پسرش دارد و نمی‌گذارد که او از جایش تکان بخورد. گیر دادن‌های بیش از حد و نظارت سختگیرانه پدر باعث می‌شود که یک روز نمو از سر کنجکاوی به عمق آب برود و راه خانه را گم کند. مارلین که تنها پسرش را گم کرده از دوست خود به نام دوری کمک می‌گیرد تا هر طور پسرش را در جهان بیکران آب‌ها پیدا کند.

داستان اسباب بازی (Toy Story)

Toy Story 5 Theories - Movie & Show News | KinoCheck

  • امتیاز (IMDb): 8.2
  • کارگردان: اندرو استنتون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۳

خلاصه انیمیشن داستان اسباب بازی

انیمیشن داستان اسباب بازی اولین انیمیشن CGI سینمایی و بلند مدت در تاریخ است که به اکران درآمده و توانست انقلابی بزرگ در صنعت انیمیشن ایجاد کند. در ابتدای امر این انیمیشن قرار بود دنباله‌ای بر یکی از آثار کوتاه استودیو پیکسار باشد اما با چراغ سبزی که مدیران به سازندگان دادند، آن‌ها توانستند ایده‌های خود را گسترش بدهند و یک داستان بزرگ‌تر با کاراکترهایی متنوع‌تر و در قالب یک اثر سینمایی روایت کنند. داستان اسباب بازی محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین فرنچایز پیکسار به شمار می‌رود و دست‌کم دو نسل با آن خاطره دارد.

قصه انیمیشن «داستان اسباب بازی» درباره پسری به نام اندی است که عاشق اسباب بازی‌هایش است و هر روز با آن‌ها بازی می‌کند. اسباب بازی‌های اندی شامل اکشن فیگورهای مختلف و حیوانات و دایناسور و ماشین و… شده و اندی هر روز با آن‌ها سرگرم می‌شود. هر زمان که اندی از اتاق بیرون می‌رود و یا خواب است و در کل حواسش به اسباب بازی‌ها نیست، آن‌ها زنده شده و با یکدیگر حرف می‌زنند. اسباب بازی‌ها عاشق صاحبشان هستند و رئیس آن‌ها یک اکشن فیگور کلانتر به اسم وودی است. با ورود یک اکشن فیگور جدید در هیبت یک آدم فضایی با نام باز لایتیر و عشق بی حد و حصر اندی به این اسباب بازی جدید، مشکلات وودی آغاز شده و حسادت او باعث می‌شود که بلاهای زیادی به سراغ تمامی اسباب‌بازی‌ها بیاید.

انیمیشن «داستان اسباب بازی» اولین اثر سینمایی پیکسار شمرده می‌شود و توانست موفقیت‌های بزرگی را در گیشه و در دل منتقدین کسب کند. این اثر سردمدار تمامی انیمیشن‌های بلند ساخته شده با ابزارهای گرافیکی کامپیوتر است و سازندگان در حین ساخت آن با چالش‌های متفاوتی روبرو بودند. تیم آلن و تام هنکس با صداپیشگی شخصیت‌های اصلی این انیمیشن توانستند کاراکترهای باز و وودی را تبدیل به شخصیت‌هایی ماندگار در تاریخ انیمیشن کنند و تا به امروز چندین دنباله سینمایی، سریال، بازی ویدیویی و چند انیمیشن کوتاه از دنیای این اسباب بازی‌ها توسط پیکسار ساخته شده است.

برای تماشای انیمیشن‌های شاهکار این فهرست و تماشای بهترین انیمیشن های پیکسار می‌توانید به پلتفرم فیلم‌نت مراجعه کنید. در فیلم‌نت انیمیشن‌های گوناگون دیگری نیز برای تمامی دوستداران دنیای کارتون و انیمیشن وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

برچسب‌ها: انیمیشن،پیکسار،تیتر یک،دیزنی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها