از ۴ تیر در سینما آنلاین فیلم نت

فیلم سینمایی «جوجه تیغی» را بشناسید

- 4 دقیقه مطالعه
«جوجه تیغی» یک کمدی اجتماعی و سیاسی است که داستان جوانی متعصب و زنی که قصد دارد اولین رئیس‌جمهور زن ایران شود را روایت می‌کند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم سینمایی جوجه تیغی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر و نویسندگی مصطفی زندی و سجاد پهلوان‌زاده، در سال ۱۳۹۹ تولید شد و در آبان ۱۴۰۲ به اکران عمومی درآمد و در ۴ تیر ۱۴۰۳ در سینما آنلاین فیلم نت اکران می شود.

این فیلم با محوریت کمدی اجتماعی و سیاسی، داستان جوانی متعصب و زنی که قصد دارد اولین رئیس‌جمهور زن ایران شود را به تصویر می‌کشد. این فیلم به دلیل پرداخت هوشمندانه به موضوعات حساس اجتماعی و سیاسی و شخصیت‌پردازی‌های قوی، مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است.

مستانه مهاجر پیش از این به عنوان تدوینگر در سینمای ایران فعالیت‌ داشته است. او تدوین فیلم‌هایی همچون «میم مثل مادر»، «طلا و مس»، «بی‌پولی»، «یه حبه قند»، و «هفت دقیقه تا پاییز» را بر عهده داشته است. همکاری او با کارگردانان مطرحی چون رضا میرکریمی، سید روح‌الله حجازی و کمال تبریزی در این فیلم‌ها، موجب شده تا مهاجر به عنوان یکی از تدوینگران برجسته سینمای ایران شناخته شود.

علاوه بر تدوین، مستانه مهاجر در زمینه تهیه‌کنندگی نیز فعالیت کرده است. از جمله فیلم‌هایی که او تهیه کرده می‌توان به «اسرافیل» و «جاده خاکی» اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سینمایی جوجه تیغی

فیلم «جوجه تیغی» داستان زندگی یک جوان متعصب را روایت می‌کند که با یک پیشنهاد عجیب، تمام گذشته و آینده‌اش تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در کنار داستان این جوان، ماجرای زنی نیز به تصویر کشیده می‌شود که تصمیم دارد اولین رئیس‌جمهور زن ایران شود. این تقابل میان نسل‌ها و جنسیت‌ها به شکلی طنز و انتقادی در فیلم نمایش داده شده است.

عوامل فیلم سینمایی جوجه تیغی

کارگردان و تهیه‌کننده: مستانه مهاجر، نویسندگان: مصطفی زندی، سجاد پهلوان‌زاده، آهنگساز: آریا عظیمی‌نژاد، فیلمبردار: محمود کلاری، تدوینگر: پانته‌آ فارسیجانی، طراح صحنه: امیرحسین حداد، طراح لباس: آرام موسوی، طراح چهره‌پردازی: مرتضی کهزادی، مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم‌زاده، برنامه‌ریز: نگار جنیدی، جانشین تولید: حسین فرضی‌زاده، مدیر تولید: بهزاد هاشمی، مدیر تدارکات: مهدی عباسی‌پور، منشی صحنه: فرشته حجازی، عکاس: کوروش جوان، مدیر روابط عمومی: علی پاکزاد، مشاور کارگردان: محمود کلاری، مشاور تهیه‌کننده: کیوان کثیریان.

بازیگران و نقش های فیلم سینمایی جوجه تیغی

حامد کمیلی در نقش حامد

پانته‌آ پناهی‌ها در نقش ماهرخ

هومن برق‌نورد در نقش بهرام

پژمان بازغی در نقش سامان

نازنین بیاتی در نقش مریم

آناهیتا درگاهی در نقش ناهید

مهتاب ثروتی، نگار فروزنده، محراب قاسم‌خانی، امید روحانی، آرزو نبوت، نوشین تبریزی، هادی عطایی‌فر، سارا والیانی، آیدا ماهیانی، صحرا اسدالهی

فیلم‌های روز سینمای ایران در سینما آنلاین فیلم‌نت

نقد و بررسی‌ فیلم سینمایی جوجه تیغی

منظوم
فیلم سینمایی «جوجه تیغی» به‌کارگردانی مستانه مهاجر در سال ۱۳۹۹ تولید شده است. جوجه تیغی که اولین فیلم مستانه مهاجر محسوب می‌شود و توانست در مرجع ارزش‌گذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره ۹.۱ از ۱۰ را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم جوجه تیغی را اثری درخشان، ممتاز و بسیار ارزشمند ارزیابی می‌کنند.

سینما سینما
فیلم سینمایی «جوجه تیغی» به واسطه‌ی ژانر فیلم، زنان قصه، خصوصاً ماهرخ (پانته‌آ پناهی‌ها)، نمی‌توانند برخوردهایی آن‌چنان جدی داشته باشند اما طغیان زنان برای به دست آوردن حقی مدرن (ریاست جمهوری بانوان) در همان فضای کمدی با چاشنی‌هایی از طنز و جدیت در هم آمیخته می‌شود. این فیلم جسورانه است و تلاش زنان برای غلبه بر باورهای سنتی را به نمایش می‌گذارد. مستانه مهاجر موفق می‌شود شخصیت‌های متعددش را به خوبی پرداخت کند و به باور برساند و همچنین زندگی‌های سنتی مذهبی و تقابل نسل‌ها و جنسیت‌ها را در چنین فضایی به خوبی درک کرده و شوخی‌های بامزه‌ای هم با آن می‌کند.

ماندالا مگ
فیلم سینمایی «جوجه تیغی» با موضوع ریاست‌جمهوری یک زن در بستری کمدی ساخته شده است و به خوبی توانسته مسائل اجتماعی و سیاسی را با طنز ترکیب کند. فیلم سینمایی «جوجه تیغی» با استفاده از موضوعاتی که کمتر در سینمای ایران پرداخته شده، توانسته مخاطبان را جذب کرده و آنها را به تفکر وادارد. فیلم به خوبی توانسته تقابل میان سنت و مدرنیته را به تصویر بکشد و تلاش زنان برای شکستن کلیشه‌ها را به شکلی واقعی و قابل باور نشان دهد.

تیزر فیلم سینمایی جوجه تیغی

پوستر فیلم سینمایی جوجه تیغی

پوستر جوجه تیغی

 

عکس های فیلم سینمایی جوجه تیغی

جوجه تیغی  

جوجه تیغی

جوجه تیغی

جوجه تیغیجوجه تیغی

 

جوجه تیغی

جوجه تیغی

 

برچسب‌ها: اکران آنلاین،پانته آ پناهی‌،جوجه تیغی،حامد کمیلی،سینما آنلاین،مستانه مهاجر،نازنین بیاتی
نظرات

۶ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها