۵ سریال طولانی که ساعت‌ها دنبال خواهید کرد

از ۲۴ تا افسانه وایکینگ‌ها

- 8 دقیقه مطالعه
انتخاب یک سریال طولانی برای تماشا از آن کارهای پرریسکی است که فیلم‌بازان با آن درگیر هستند و باید مطمئن باشند اثری که انتخاب می‌کنند کشش لازم برای هفته‌های متوالی را دارد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، تماشای چند اپیزود از یک سریال هیجان‌انگیز از آن دسته اقداماتی است که به هر فیلم‌بازی می‌چسبد؛ سریال‌های جذابی که تماشاگر را با خود در فصل‌های مختلف همراهی می‌کند و ما غرق در دنیای آن‌ها می‌شویم. سریال‌هایی که توانستند نامشان را در تاریخ برنامه‌های تلویزیونی جاودان بسازند و کاری کنند که ما با شخصیت‌های آن‌ها زندگی کنیم. از این قبیل سریال‌ها که تا ماه‌ها مهمان خانه‌های ما بودند کم نیست و شروع یک سریال طولانی با توجه به گزینه‌های زیادی که در حال حاضر وجود دارد، ریسک زیادی دارد. اینکه بدانیم چه سریالی می‌تواند واقعا برای ما جذاب باشد و کشش داشته باشد؛ از آن مواردی است که به‌راحتی نمی‌توان به جواب آن رسید.

در این مطلب به سریال‌های طولانی و جذابی اشاره داریم که به‌راحتی در پلتفرم فیلم‌نت با بهترین کیفیت در اختیار فیلم‌بازان قرار گرفته تا بتوانید با انتخاب آن‌ها تا مدت طولانی سرگرم باشید و خیالتان از بابت خوراک سریال‌تان راحت باشد. این شما و این بهترین سریال‌ های طولانی جذاب فیلم‌نت.

سریال لیست سیاه (The Blacklist)

سال پخش: ۲۰۱۳

کارگردان: جون بوکنکمپ

بازیگران: جیمز اسپدیر

سریال لیست سیاه از آن دسته سریال‌هایی است که آغاز طوفانی دارد و از همان ابتدای راه نوید این را می‌دهد که با یک سریال جذاب و هیجان‌انگیز روبرو هستید. اپیزودهای سریال «لیست سیاه» در عین اینکه داستان‌های مجزا و هیجان‌انگیزی دارند، پیوستگی خاصی با یکدیگر دارند که به جذابیت سریال می‌افزاید.

شخصیت اصلی سریال یک فرد خاکستری است؛ قهرمانی که ما در این سریال می‌بینیم نابغه‌ای است که با دنیای تبهکاران هم درآمیخته و هم در خیر و هم در شر سابقه دارد. ریموند رد ردینگتون یکی از بهترین افسران سابق نیروی دریایی است که تا مدت‌ها به یک جنایت‌کار تبدیل شده بود و در همان قسمت‌های آغازین با پای خودش پیش پلیس اف بی آی می‌رود. او قصد دارد تا با پلیس همکاری کند و به آنها در پیدا کردن تک تک اعضای یک لیست سیاه که همگی از شرورین مشهور جهان هستند کمک کند. ریموند با وجود نبوغی که دارد می‌تواند دنیا را از دید این خلافکاران ببیند و راهنمای دقیقی برای پلیس باشد اما اینکه چرا تصمیم گرفته تا با پلیس همراهی کند، رازی است که بیننده به‌تدریج به آن پی خواهد برد.

برگ برنده «لیست سیاه» کاراکتر ردینگتون با بازی جیمز اسپیدر است که با این نقش حل شده و بهترین نقش آفرینی کارنامه هنری اش را ارائه می‌دهد. این شخصیت آنچنان دوست داشتنی و به یاد ماندنی از آب درآمده که بعید است بعد از دیدن چند اپیزود از سریال «بلک لیست» بتوانید به راحتی آن را فراموش کنید. او تبهکار درجه یکی است که حالا دستش با پلیس در یک کاسه است و از آنسو همچنان رگه‌هایی از بد بودن در خود دارد. شخصیت پردازی ردینگتون از جذاب ترین بخش های سریال «لیست سیاه» بوده و کاری میکند که تماشاگر بی‌وقفه بخواهد تا ده فصل را در کنار این نابغه دیوانه سر کند.

سریال لیست سیاه

سریال وایکینگ‌ها (Vikings)

سال پخش: ۲۰۱۳

کارگردان: هلن شیور، دنیل گرو

بازیگران: تراویس فیمل، کترین وینیک، کلایو ستاندن

وایکینگ‌ها همیشه جزو قشر جذابی در تاریخ بودند که شنیدن درباره رسم و رسومات آن‌ها و نحوه زندگی‌شان هم هیجان‌انگیز است چه مانده به دیدن آن. عمده آثار سینمایی که درباره وایکینگ‌ها ساخته شده توانسته تا حد زیادی به سبک و سیاق زندگی بی‌رحم و سیاه آنان سر بزند ولی سریال وایکینگ ها در بین تمامی آثار ساخته شده درباره این قوم، جایگاه ویژه‌ای دارد. سریال وایکینگ‌ها از جمله آثار پرهزینه شبکه هیستوری به‌حساب می‌آید که شاید در فصل اول نتواند خیلی پرکشش ظاهر شود اما اگر کمی به آن فرصت دهید؛ غرق در دنیای وحشیانه وایکینگی آن خواهید شد.

سریال «وایکینگ‌ها» از بسیاری جهات تداعی‌کننده سریال گیم‌آو ترونز است و داستان زندگی رگنار را به تصویر می‌کشد. راگنار یک کشاورز وایکینگ است که زندگی‌اش با رشادتی که دارد از این رو به آن رو می‌شود و تبدیل به یک کاراکتر حماسی می‌شود. داستان سریال وایکینگ‌ها داستان قدرتمند شدن رگنار است و این روایت آنچنان پیچیده و هیجان‌انگیز به‌تصویر کشیده شده که هر بیننده‌ای را به وجود می‌آورد. فیلم پر از سکانس‌های حماسی و جنگی است و خشونت آن بسیار بالاست و سعی می‌کند زندگی واکیکینگی را بدون روتوش به تصویر بکشد. این سریال برای دوستداران آثار تاریخی جنگی گزینه اول و آخر برای تماشا است و همچنین با توجه به این فرهنگ نورس و اساطیر این منطقه طی سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته؛ باید بدانید در این سریال هم از اول تا آخر با همین اساطیر سر و کار خواهید داشت.

سریال وایکینگ ها

سریال دکستر (Dexter)

سال پخش: ۲۰۰۶

کارگردان: جیمز مینویس

بازیگران:  جنیفر کارپتنر، مایکل سی هال، جولی بنز

سریال دکستر از آن دسته آثاری است که با وجود اینکه بیش از ۱۰ سال از پخش آن گذشته اما همچنان محبوبیت بسزایی در بین فیلمبازان دارد. قهرمان سریال دکستر که هم‌نام با خود سریال است، برگ برنده این اثر بوده و شخصیتی است که امکان ندارد از ذهن بیننده فراموش شود. این قاتل دوست داشتنی، قهرمانی است که نمی‌دانیم باید به او عشق بورزیم و یا از او بترسیم.

سریال «دکستر» بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده و از جمله معدود آثاری است که توانسته از منبع اصلی خود بهتر ظاهر شود. دکستر مورگان یک زندگی دو وجهی دارد؛ او هم یک کارشناس خون در پلیس میامی است و همچنین یک قاتل سریالی که البته به‌دنبال برقراری عدالت بوده و مجرمان را می‌کشد. او به‌دنبال تبهکارانی می‌رود که از چنگال قانون فرار کرده و از نظر دکستر لیاقتشان مرگ است و مورگان این کار را با روش مخصوص به خود انجام می‌دهد. پایان بندی سریال دکستر یکی از ضعیف‌ترین پایان‌بندی‌ها بود و بعدها سازندگان تصمیم گرفتند تا با ساخت فصل نهم، این پایان‌بندی را جبران کنند که تا حد زیادی موفق شدند. از همین رو حالا می‌توان با اطمینان خاطر بیشتری گفت که «دکستر» از آن سریال‌های طولانی مدت است که بعید است تا آخرین قسمت هم بیننده را ناامید کند و هرچند مانند اکثر سریال‌های طولانی فراز و نشیب دارد اما به واسطه بودن کاراکتر اصلی‌اش یعنی خود دکستر، توانسته تمام نواقص خود را برطرف کند. ناگفته نماند در کنار دکستر کاراکتر دبرا مورگان نیز از جمله شخصیت‌های به‌یاد ماندنی تاریخ تلویزیون است و بازی که جنیفر کارپپتنر از این نقش به بیننده ارائه می‌کند، یکی از بهترین نقش آفرینی‌های او در دوران عمر هنری‌اش به شمار می‌رود.

سریال دکستر

سریال سوپرانو (The Sopranos)

سال پخش: ۱۹۹۹

کارگردان: دیوید چیس

بازیگران: ادی فالکو، مایکل امپرپولی، تونی سیریکو

سریال سوپرانو جزو سریال‌های ماندگار تاریخ سینما است. سریالی که دیوید چیس آن را خلق کرده و طی تقریبا هشت سال روانه آنتن‌های تلویزیون می‌شد. شبکه HBO قبل از اینکه با بازی تاج و تخت خود شناخته شود، سوپرانو را به‌عنوان برگ برنده خود داشت و توانست طی شش فصل و ۸۶ قسمت، یکی از بهترین سریال‌های درام جنایی تاریخ را به بینندگان عرضه کند. این سریال برنده جوایز سینمایی مختلفی شده و الهام بخش بسیاری از آثار تلویزیونی دیگر بوده و به نوعی یک سر مشق برای بسیاری از آثار درام جنایی کنونی به حساب می‌آید. باید بدانید در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۲، این سریال در رتبه اول فهرست ۱۰۰ بهترین برنامه تلویزیونی تمام دوران رولینگ استون قرار بگیرد.

داستان سریال به زندگی تونی سوپرانو می‌پردازد، یک فرد مافیایی که ساکن شمال جرسی است و می‌خواهد در عین اینکه زندگی جنایتکارانه خود را پیش می‌گیرد، به خانواده خود برسد و حواسش به این موضوع هم باشد. تونی از حملات پنیک اتک رنج می‌برد و از همین رو جلساتی را با تراپیستش می‌گذارند که از بهترین سکانس‌های سریال هستند. الهام گرفتن پیمان معادی از این موضوع در سریال افعی تهران از جمله مواردی است که یک ادای دین حسابی به این سکانس‌های شاهکار تاریخ تلویزیون شمرده می‌شود.

از میان تمام شخصیت‌های سریال ما با کلکسیونی از شخصیت‌های دوست داشتنی طرف هستیم که هر یک در شکل‌گیری حوادث سریال نقش مهمی دارند، به‌عنوان مثال کاراکتر کارملا، همسر تونی (با بازی ادی فالکو) یکی از این شخصیت‌ها است که در کنار کاراکتر تونی، دنیای اصلی سریال را شکل می‌دهد و نقش بسیار پررنگی در روند داستان دارد. سریال به تمامی شخصیت‌های فرعی و اصلی خود فرصت دیده شدن می‌دهد و آنچنان انتخاب گروه بازیگران ماهرانه‌ای دارد که همه آن‌ها در زمان مخصوص به خود، می‌توانند روی قاب تصویر بدرخشند. دیگر شخصیت‌هایی مثل کریستوفر (با بازی مایکل امپریولی)، پائولی (با بازی تونی سیریکو) و سیلویو (با بازی استیون ون زندت) و علی‌الخصوص مادر تونی، لیویا (ننسی مرچند) بیشترین سهم را در رقم زدن اتفاقات سریال دارند تماشای «سوپرانو» برای هر سریال‌بازی یکی از اوجب واجبات است.

سریال سوپرانو

سریال ۲۴ (The 24)

سال پخش: ۲۰۰۱

کارگردان: جوئل سورنو

بازیگران: کیفر ساترلند، الیشا کاتبرت

سریال «۲۴» هم از جمله آثاری است که نامش در تاریخ تلویزیون تبدیل به نامی ماندگار شده و الهام‌بخش ساخت سریال‌های پلیسی و اکشن زیادی بوده است. این سریال یک اثر اکشن ماجراجویانه است و هیجان و آدرنالین را در هر فصل به رگ‌های تماشاگران تزریق می‌کند. شخصیت اصلی سریال یک مامور زبده به نام جک باور است که نامش به‌عنوان یکی از برترین کاراکترهای دنیای سریال‌های اکشن گره خورده است. جک باور با بازی ساترلند ماموری است که در واحد صد تروریستی سیا کار می‌کند و در هر فصل با یک ماجرا روبرو می‌شود. جک باور برای رویارویی شدن با دشمنانش در هر فصل تنها ۲۴ ساعت فرصت دارد و از همین رو سریال نام عدد ۲۴ را یدک می‌کشد. در واقع هر قسمت از سریال وقایع یک ساعت از این یک شبانه‌روز را روایت می‌کند و جک باور باید بتواند در عین سرعت و دقت، ماموریت خود را به درستی به پایان برساند. این موضوع باعث شده که سریال بسیار هیجان‌انگیز باشد و ریتم آن هیچ‌گاه از نفس نیفتد.

پیچش‌های داستانی در هر هر فصل سریال «۲۴» جریان دارد و در عین اینکه هر فصل داستان مستقل خودش را روایت می‌کند اما یک پیوستگی خاص در داستان کلی سریال وجود دارد و سرنوشت جک باور و خانواده‌اش برای تماشاگران مهم است. او کاراکتری است که به‌عنوان یک قهرمان به عمق قلب مخاطب نفوذ کرده و پلیسی است که در عین قهرمان بودن، زندگی عادی خودش را هم دارد و از همین جهت یک کاراکتر قابل لمس است.

این سریال نامزد ده‌ها جایزه مهم شده و یک اکشن تریلر نفس‌گیر به‌حساب می‌آيد که رنگ و بوی سیاست هم دارد. سریال تمام المان‌های یک اکشن هیجان‌انگیز را درون خود دارد و می‌تواند مخاطب را دائم با خود همراه سازد. فیلمنامه سریال غیرقابل پیش‌بینی بوده و آنچنان شعاری نیست. درواقع شخصیت‌ها در این سریال عکس‌العمل‌هایی از خود نشان می‌دهند که در بسیاری مواقع از آن‌ها انتظارات دیگری می‌رود. همین بخش است که به جذابیت سریال کمک کرده و به واسطهٔ واکنش‌های غیرمنتظرهٔ شخصیت‌ها در لحظات سرنوشت‌سازی که عزیزانشان در خطر هستند، مخاطب از فیلمنامه رودست می‌خورد. یکی از بهترین تعاریفی که درباره این سریال وجود دارد از زبان منتقد مشهور رابرت بیانکو در مجله یو اس تودی است. او درباره جذابیت این سریال چنین می‌گوید: «نکتهٔ قابل تقدیر سریال «۲۴» این است که همین‌طور که فصل به فصل پیش می‌رود، روش‌های بسیاری برای غافل‌گیر کردن ما پیدا می‌کند یا این‌که دیدگاه ما نسبت به موضوعی را مورد هدف قرار گرفته و آن را تغییر می‌دهد.» تماشای سریال «۲۴» برای هر سریال‌باز و هر کسی که علاقه به هیجان و تعلیق دارد، توصیه می‌شود. ناگفته نماند بر اساس این سریال آثار سینمایی و بازی‌های ویدیویی و حتی کمیک‌بوک‌های مختلفی عرضه شده و این گونه محصولات، سریال جذاب «۲۴» را تبدیل به یک فرنچایز سینمایی با ارزش بالا کرده است.

شما کدام یک از این سریال‌ها را دیده‌اید و دیدن چه سریال سرگرم کننده و طولانی دیگری را به دوستداران فیلم و همراهان فیلم‌نت توصیه می‌کنید؟

اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی در بخش سینما آنلاین فیلم‌نت

برچسب‌ها: سریال،معرفی فیلم و سریال،وایکینگ ها
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها