زیباترین و جذاب‌ترین بازیگران ایران و جهان

- 10 دقیقه مطالعه
گرچه بازیگری یک فن و تخصص است ولی به نظر می‌رسد زیبایی هم در بازیگر شدن و شهرت در این حوزه بی‌تاثیر نیست.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، احتمالا شما هم حداقل یکبار تجربه بحث درمورد زیبایی و جذابیت بازیگران هالیوودی و ایرانی را داشته‌اید! با وجود اختلاف سلیقه‌ای که بین افراد وجود داشته و دارد همواره تعدادی از چهره‌های سینما توجه عموم را به خود جلب می‌کنند و خیره‌کننده بودن این چهره‌ها در قاب سینما غیر قابل انکار است. در این لیست از برترین بازیگران مرد و زن سینمای سراسر جهان که به زیبایی و جذابیت شهره هستند یاد می‌کنیم و درمورد ملیت و بازی‌های ماندگارشان صحبت خواهیم کرد.

۱. مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی متولد سی سپتامبر ۱۹۶۴ بازیگر و مدل ایتالیایی است که به دلیل زیبایی زبانزدش نماد جذابیت کشور ایتالیا است. مهمترین نقش او مالنا است که او را به شهرت جهانی رساند. مونیکا بلوچی در نقش مهم دیگری نیز بازی کرده است از جمله مریم مجدلیه در فیلم «مصائب مسیح» به کارگردانی مل گیبسون و یکی از مسن‌ترین بازیگران «باند گرل» در سری فیلم‌های جیمز باند است.

مونیکا بلوچی

۲. شارلیز ترون

شارلیز ترون جز ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان و اهل آفریقای جنوبی است. او در هفتم آگوست ۱۹۷۵ متولد شده است و پس از مهاجرت به آمریکا توسط یک استعدادیاب کشف شد. از مهمترین  فعالیت‌های او در ابتدای دوران بازیگری‌اش، بازی در فیلم «وکیل مدافع شیطان» بود.  شارلیز ترون اکنون کارگردان، تهیه‌کننده و از گران‌ترین بازیگران زن هالیوود است و یک ستاره در بلوار مشاهیر هالیوود دارد.

شارلیز ترون

 

۳. جنیفر لارنس

جنیفر لارنس متولد پانزدهم اوت ۱۹۹۰ بازیگر مطرح هالیوود است که برای نقش‌های قوی و متفاوتش خیلی زود نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او از جوان‌ترین افرادی است که برای دریافت این جایزه نامزد و یک بار هم آن را دریافت کرده است. جنیفر لارنس با بازی در «هانگر گیمز» در سطح جهانی شناخته شد و بعد از آن در فیلم‌هایی مثل آمریکن هاستل، زمستان استخوان سوز و دفتر چه نقره‌ای تبدیل به چهره‌ای موثر و موفق در سینما شد.

جنیفر لارنس

 

۴. مارگو رابی

مارگو رابی متولد دوم ژوئیه ۱۹۹۰ است که در کوپینزلند استرالیا بزرگ شده است و از سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در سریال تلویزیونی همسایه‌ها ایفای نقش می‌کرد و پس از آن به آمریکا مهاجرت کرد. او با بازی در فیلم «گرگ وال استریت» در کنار دی کاپریو به شهرت مضاعف رسید و با بازی در فیلم‌های تحسین‌ شده‌ای از جمله «من تونیا هستم» توانست نظرهای مثبت بسیاری را بیش از پیش با خود همراه کند. این نظرات مثبت با بازی در نقش ملکه الیزابت یکم، شارون تیت در روزی روزگای هالیوود، کارمند شبکه فاکس نیوز در بامب‌شل و فیلم تاریخی بابیلون همراه با تحسین بیشتری ادامه پیدا کرد تا جایی که بابت بازی در فیلم بامب‌شل نامزد دریافت جایزه اسکار نقش مکمل زن شد. آخرین فیلم مارگو رابی که پرفروش‌ترین فیلم او نیز است «باربی» نام دارد که به عنوان تهیه کننده‌اش نامزده جایزه اسکار بهترین فیلم در سال ۲۰۲۳ شد.

مارگو رابی

۵. اما استون

اما استون در ششم نوامبر سال ۱۹۸۸ در ایالت آریزونا آمریکا متولد شده و از سال ۲۰۰۵ در سینمای آمریکا فعال است. از معروف‌ترین فیلم‌های اما استون مرد عنکبوتی ۲، پیش خدمت، لالا لند، کروئلا و بیچارگان است که بابت فیلم آخر جایزه اسکار سال ۲۰۲۳ را دریافت کرد.

اما استون

۶. کیانو ریوز

کیانو ریوز متولد دوم سپتامبر ۱۹۶۴ در بیروتِ لبنان است. با این حال او در کانادا بزرگ شده است و با وجود تبار چند ملیتی پدر و مادرش تنها تابعیت کانادا را دارد. او بازیگری را در نمایش‌های تئاتر و فیلم‌های تلویزیونی آغاز کرد و با بازی در سری فیلم‌های «ماتریکس» به شهرتی جهانی رسید. ریوز همچنین برای رفتار و منش اجتماعی و کارهای مردم‌دوستانه‌ای که می‌کند شهرت دارد.

کیانو ریوز

۷. تام هاردی

تام هاردی متولد پانزدهم سپتامبر ۱۹۷۷ بازیگر بریتانیایی است که نخستین فعالیت سینمایی‌اش را سال ۲۰۰۱ در فیلم «سقوط شاهین سیاه» تجربه کرد. تام هاردی که به سبب بازی در سریال «پیکی بلایندرز» از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ در بین مخاطبان شناخته‌تر شد در طول دوره فعالیت حرفه‌ایش در سینما دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار و بفتا شده است.

تام هاردی

۸. لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دی‌کاپریو متولد یازدهم نوامبر ۱۹۷۴،  بازیگر آمریکایی است که اولین بار با فیلم «تایتانیک» در نقش عاشقی فقیر و شکست خورده شهرت جهانی کسب کرد و مورد توجه بین الملل قرار گرفت. فیلم‌های او تاکنون بیش از هفت میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته است و تاکنون یک جایزه اسکار، یک جایزه بفتا و سه جایزه گلدن گلوب کسب کرده است. هر چند او پیش از «تایتانیک» و با بازی در نقش‌های متفاوت در سن کم توجهات بسیاری را به استعداد درخشان خود جلب کرده بود اما پس از بارها و بارها نامزدی در اسکار سرانجام در سال ۲۰۱۵ موفق شد این جایزه را برای فیلم «از گور برخاسته» دریافت کند. دی کاپریو سال‌ها نامش در صدر گران‌ترین و جذاب‌ترین چهره‌های هالیوود قرار داشته است و این روزها نیز نامش می‌تواند هر طرفدار سینمایی را به دیدن فیلمی که بازی کرده است، تشویق کند.

لئوناردو دی کاپریو

۹. برد پیت

برد پیت متولد هجدهم دسامبر ۱۹۶۳ بازیگر و تهیه کننده آمریکایی که سال‌ها است از چهره‌های معروف و تاثیرگذار هالیوود و سینمای جهان به‌شمار می‌رود. او هم در بازیگری و هم در تهیه کنندگی موفق شده است افتخارات بسیاری کسب کند از جمله دو جایزه اسکار و یک جایزه بفتا و همینطور دو جایزه گلدن گلوب. برد پیت با بازی در دو فیلم مهم و تاثیرگذار سال ۱۹۹۵ توانست توجهات و افتخارات مهمی را در آن سال به دست بیاورد. فیلم جنایی هفت و فیلم علمی تخیلی ۱۲ میمون دو فیلمی هستند که مسیر بازیگری او را در آن سال هموار کردند.

برد پیت آخرین بار در سال ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم «روزی روزگاری هالیوود» برنده جایزه اسکار بازیگر نقش مکمل مرد شد.

برد پیت

۱۰. کریس همسورث

کریس همسورث در یازدهم آگوست ۱۹۸۳ متولد شده است. این بازیگر استرالیایی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ با بازی در نقش ثور یک چهره ابرقهرمانی در دنیای سینمایی مارول دارد و در آخرین ایفای نقشش در سینمایی «ثور: عشق و آذرخش» در سال ۲۰۲۲ با دستمزدی که دریافت کرد در میان گرانترین بازیگران جهان قرار گرفت.

کریس همسورث

 

۱۱. گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی زاده نوزدهم تیرما ه ۱۳۶۳ در خانواده‌ای هنرمند است. اولین نقش آفرینی او مربوط به فیلم «درخت گلابی» مرحوم داریوش مهرجویی است که همین نقش آفرینی، سیمرغ بلورین جشنواره فجر را در ۱۴ سالگی در دستان او قرار داد. گلشیفته فراهانی در سال ۱۳۸۲ نیز برای بازی در فیلم سینمایی «اشک سرما» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد و برای فیلم «بوتیک» هم جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره سه قاره را کسب کرد. فراهانی پس از بازی در سینمایی هالیوودی «یک مشت دروغ» از ایران مهاجرت کرد و بعد از آن در آثار سینمایی مطرح جهان به ایفای نقش پرداخت. به تازگی به دلیل بازی در نقش نیک خان در فیلم سینمایی «استخراج» مورد توجه مخاطبان و طرفدار سینمای اکشن قرار گرفت.

گلشیفته فراهانی

۱۲. لیلا حاتمی

لیلا حاتمی تنها فرزند کارگردان مولف و صاحب سبک ایرانی علی حاتمی است که در نهم مهر ماه ۱۳۵۱ متولد شده است. لیلا حاتمی یکی از برجسته‌ترین هنرمندان ایرانی در عرصه جهانی است و در جشنواره‌های بین المللی بسیاری حضور داشته است و افتخارات ارزشمندی کسب کرده است.

لیلا حاتمی با بازی در فیلم سینمایی «لیلا» مورد تحسین قرار گرفت و سیمرغ نقش اول زن جشنواره فیلم فجر را در همان سال دریافت کرد. او بار دیگر در سال ۱۳۸۷ سیمرغ بلورین را برای بازی در فیلم «بی‌پولی» دریافت کرد و این موفقیت در سال ۱۳۹۵ با فیلم «رگ خواب» و ایفای نقش یک زن آسیب‌پذیر برای بار سوم تکرار شد. حاتمی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ و جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ به عنوان یکی از اعضای هیات داوران در بخش اصلی انتخاب شد و در سال ۱۳۹۱ دولت فرانسه نشان لژیون دونور را به او اهدا کرد.

لیلا حاتمی

۱۳. نیکی کریمی

نیکی کریمی متولد نوزدهم آبان ۱۳۵۰، بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و نویسنده است. او با ایفای نقش در فیلم سینمایی «عروس» به همرا همبازی‌اش ابوالفضل پورعرب به یکی از اولین ستارگان سینمای پس از انقلاب ایران تبدیل شد. او از موثرترین هنرمندان سینمای ایران در دوره معاصر است که در عرصه‌های بین الملل هم چهره معتبری دارد و جوایز بسیاری کسب کرده است. نیکی کریمی در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در دو فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم سیمرغ بلورین بهرین بازیگر زن را دریافت کرد.

نیکی کریمی

۱۴. ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی متولد بیست و دوم دی ماه ۱۳۶۲ است که اولین بار با بازی در نقش ترانه در فیلم سینمایی «من ترانه پانزده سال دارم» به شهرت رسید و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را نیز دریافت کرد. در ادامه مسیر حرفه‌ایش این بازیگر با کارگردانان به‌نامی همچون واروژ کریم مسیحی، رسول صدرعاملی و اصغر فرهادی همکاری کرد و تقریباْ در تمام نقش‌هایش مورد تحسین قرار گرفته است. ترانه علیدوستی که در کنار فعالیت‌های سینمایی و هنری‌اش در مسائل روز اجتماعی هم فعال است تاکنون موفق شده است جوایز داخلی و بین‌المللی بسیاری کسب کند و در فیلم «فروشنده» نیز توجهات بسیاری را در سطح بین الملل به خود جلب کرد. او به تازگی دچار بیماری شده و در بیمارستان بستری بود.

ترانه علیدوستی

۱۵. طناز طباطبایی

طناز طباطبایی از چهره‌های توانمند دو دهه اخیر سینمای ایران است که در بیستم اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ متولد شده است. این بازیگر در سال ۱۳۹۸ با بازی در فیلم سینمایی «شنای پروانه» موفق به کسب سیمرغ بلورین نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. این موفقیت در سال ۱۴۰۰ با فیلم بی‌رویا و با سیمرغ نقش اول زن با کیفیت بیشتری تکرار شد. قبل از این بازی طناز طباطبایی در فیلم سینمایی رخ دیوانه، مرهم و خشم و هیاهو نیز به چشم آمده و مورد تحسین قرار گرفته بود.

طناز طباطبایی

۱۶. شهاب حسینی

شهاب حسینی متولد چهاردهم بهمن ماه ۱۳۵۲ است که فعالیتش با گویندگی در رادیو آغاز شد و در سال ۱۳۷۷ با اجرا در تلویزیون ایران، کارش را ادامه داد. حسینی ابتدا در برنامه‌ای به نام «اکسیژن» در تلویزیون ظاهر شد و سپس با سریال «پس از باران» در بین مخاطبان تلویزیون به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد. او نقش‌های ماندگار دیگری در قاب تلویزیون ایفا کرد از جمله یونس بهگرد در سریال پلیس جوان، حبیب پارسا در سریال مدار صفر درجه و عباس بابایی در سریال شوق پرواز. شهاب حسینی در این سال‌ها همزمان در سینما نیز حضور پر رنگی داشت و اولین نقش سینمایی‌اش را در فیلم «رخساره» ایفا کرد. بعد از آن با بازی در فیلم شمعی در باد و رستگاری در هشت و بیست دقیقه دو سال پیاپی نامزد سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد شد و در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار سیمرغ بلورین نقش اول مرد را دریافت کرد. با بازی «در جدایی نادر از سیمین» چهره‌ متفاوتی از خود نشان داد و در «فروشنده» اصغر فرهادی توانست توجهات بین‌المللی را به خود جلب و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن در سال ۲۰۱۶ را دریافت کند. در سال ۱۳۹۸ نیز نشان لژیون دونور از طرف دولت فرانسه به این چهره‌ هنرمند اعطا شد.

او با بازی در نقش قباد دیوان سالار در سه فصل شهرزاد توانست سطح محبوبیت خود را در بین مخاطبان بسیار بالا ببرد و از معدود چهره‌هایی باشد که با بازی خود باعث محبوبیت یک شخصیت منفی در بینندگان شود.

شهاب حسینی

۱۷. پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر متولد بیست و دوم شهریور ۱۳۵۱ و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه تهران است. او توانست با بازی در نقش‌های فرعی اما مهمی از جمله جوان جویای نام عاشق هنر در سینمایی مرسدس و بازی در نقش عبد در ضیافت اعتماد چهره‌های معتبر سینما را  در همان ابتدای راهش به خود جلب کند و در ادامه با بازی در «اشک سرما» در سال ۱۳۸۲ نامزد سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد شود. پارسا پیروزفر یکی از ماندگارترین چهره‌های معتاد سینمای ایران را در ذهن مخاطب ثبت کرده است. پدری که اعتیاد شدیدی دارد و در خانه‌ای رو به ویرانی در انتظار تولد اولین فرزندش است.

پارسا پیروزفر

۱۸. حامد بهداد

حامد بهداد متولد بیست و ششم آبان ۱۳۵۲ در مشهد است که اولین بار سال ۱۳۷۹ با نقش آفرینی در سینمایی «آخر بازی» به سینمای ایران معرفی شد و با همان فیلم نیز کاندید بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر شد اما ۱۰ سال بعد در سال ۱۳۸۹ و با بازی در فیلم جرم توانست این سیمرغ را دریافت کند اما آنچه که او را اولین بار در ذهن مخاطب برجسته کرد بازی او در نقش افسر عراقی بود که در میانه اشغال خرمشهر به دنبال عشق از دست رفته خود سمیره، کوچه‌های شهر را بالا و پایین می‌کرد. حامد بهداد آخرین بار برای بازی در فیلم «قصر شیرین» در سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بین المللی فیلم شانگهای‌ را به دست آورد.

حامد بهداد

۱۹. امیر جدیدی

امیر جدیدی متولد سی و یکم خرداد ماه ۱۳۶۳ است. او اولین بار با فیلم آفریقا حضورش در سینمای ایران را کلید زد و هفت سال بعد برای بازی در فیلم تنگه ابوقریب و عرق سرد برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. امیر جدیدی سال ۱۴۰۰ در آخرین اثر اصغر فرهادی در نقش مردی گرفتار و بدهکار که اهل شیراز است ایفای نقش کرد و در جشنواره‌های بین المللی حضور داشت. او قرارست در یک فیلم فرانسوی نقش منصور بهرامی تنیسور مطرح ایرانی را بازی کند.

۲۰. ساعد سهیلی

ساعد سهیلی متولد سی‌ام بهمن ماه ۱۳۶۶ بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران است. او به همراه خواهران و برادرش در سینما و تئاتر فعال هستند و پدرش سعید سهیلی از کارگردانان پر کار این عرصه است. او در آثار بسیاری از جمله کلاشینکف، چند متر مکعب عشق، رخ دیوانه، لاتاری و سری فیلم‌های سینمایی گشت ارشاد ایفای نقش کرده است.

ساعد سهیلی

نکته پایانی

افراد حاضر در لیست در اساس میزان اقبال عمومی و توجه و تمرکزی که جامعه نسبت به آنها داشته‌اند به عنوان کاندید زیبایی و جذابیت انتخاب شده‌اند. معیارهای زیبایی و جذابیت در فضای بین المللی و داخلی الزاما یکسان نیستند و سلیقه فردی در این دست انتخاب‌ها عامل تعیین کننده‌ای است اما در نهایت در تنظیم این لیست فیلم نت میزان توجه و علاقه عمده افراد مدنظر بوده است.

برای تماشای فیلم‌های سینمایی به بخش سینما آنلاین پلتفرم فیلم نت مراجعه کنید.

برچسب‌ها: اما استون،پارسا پیروزفر،تام هاردی،جنیفر لارنس،شارلیز ترون،کیانو ریوز،گلشیفته فراهانی،لیلا حاتمی،مارگو رابی،مونیکا بلوچی،نیکی کریمی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها